خبرگزاری کار ایران

خضریان خبر داد:

وزارت بهداشت درباره علت عدم توجه دانشجویان به طب ایرانی آسیب‌شناسی کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۵۸۲

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون اصل نود مقرر شد وزارت بهداشت آسیب شناسی در مورد علت عدم توجه دانشجویان به طب ایرانی و مکمل در انتخاب رشته‌ها طی دو ماه آینده کند و گزارش آن به کمیسیون تقدیم کند.

به گزارش ایلنا، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این کمیسیون با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو، نمایندگان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیران سازمان بیمه سلامت ایران، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی و به منظور بررسی وضعیت اجرای مصوبات قانونی در حوزه طب ایرانی به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد، اظهار داشت: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاونان ایشان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت تعهدات قانونی خود در حوزه طب ایرانی و مکمل، اقدامات در دست انجام وزارتخانه برای توسعه دانشکده‌های طب ایرانی را تشریح کردند.

خضریان افزود: به دنبال جلسه شهریور ماه سال گذشته کمیسیون ۳۰ تکلیف قانونی بر عهده وزارت بهداشت قرار داده است. این تکالیف جهت تحول در به کارگیری طب ایرانی و مکمل نظیر مواردی همچون تدوین سند ملی طب سنتی، پوشش بیمه ای، استقرار دفتر طب ایرانی اسلامی در وزارتخانه بوده است که عموم این موارد در مسیر اقدام و یا انجام امور کارشناسی است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود با بیان اینکه وزیر بهداشت ضمن تأکید بر تقویت طب سنتی و مکمل، تکمیل زنجیره حمایتی از این موضوع را نیازمند همکاری همه بخش‌ها از جمله بیمه مرکزی وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار، و رفاه اجتماعی دانست.

خضریان تصریح کرد: براساس جمع‌بندی کمیسیون مقرر شد تا آسیب شناسی در مورد علت عدم توجه دانشجویان نسبت به طب ایرانی و مکمل در انتخاب رشته‌ها طی دو ماه آینده انجام و گزارش آن به کمیسیون تقدیم شود. همچنین تأکید شد تا سهم طب ایرانی از اعتبارات گیاهان دارویی مشخص و تفکیک شود. ضمن اینکه توافق گردید جلسه‌ای برای آسیب شناسی معضلات طب ایرانی و مکمل با فعالان این بخش تشکیل شود و مصوبات دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی مرور و اقدامات قابل انجام در حوزه اختیارات وزارت بهداشت طی یک ماه آینده اعلام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز