خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران رسمی مجتمع کشت وصنعت هفت تپه برای پیگیری مطالبات صنفی

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۵۳۵

منابع خبری در شوش از اعتراض دو روزه کارگران در مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه برای مشخص شدن وضعیت مطالبات صنفی خود خبر می‌دهند.

برخی منابع کارگری در شوش به خبرنگار ایلنا گفتند: روز پنجشنبه و امروز شنبه (۱۴ و۱۶ شهریور ماه )تعدادی از کارگران رسمی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه مقابل ساختمان مدیریت این مجتمع برای وصول مطالبات صنفی خود دست به اعتراض صنفی می زنند.

یکی از کارگران معترض با بیان اینکه تعداد کارگران رسمی شاغل در بخش صنعت و کشاورزی این مجتمع  تا ۴۰۰ نفر برآورد می‌شود، در ادامه افزود: کارگران رسمی  مجتمع هفت تپه دست‌کم ۲ ماه(تیر ومرداد ماه ) مزد معوقه طلب دارند. بخشی از اعتراض کارگران  رسمی نیز ناشی از امضاء نکردن احکام شغلی کارگران از سوی کارفرماست. در عین حال کارگران  رسمی دوماه دیرکرد مابه التفاوت معوقات طرح طبقه‌بندی مشاغل سال ۹۳  خود را دریافت نکرده‌اند.

طبق اظهارات یکی از کارگران؛ هنگام اجرای طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار به هر یک از کارگران گروه شغلی مشخصی و به صورت عددی تعلق می گیرد. در حال حاضر کارفرمای هفت تپه علیرغم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل چندین سال است از درج عناوین و گروه بندی شغلی کارگران  رسمی خوداری می‌کند.

او همچنین گفت: دلیل دیگر اعتراض کارگران رسمی این واحد تولیدی، مربوط به  پرداخت دو ماه معوقات  مربوط به مابه التفاوت طرح طبقه‌بندی مشاغل سال ۹۳کارگران رسمی است که اخیرا کارفرما قصد پرداخت آن را بر مبنای محاسبات سال ۹۳ دارد که باید به روز پرداخت شود.

این کارگر با اشاره به تجمع روز پنجشنبه افزود: این تجمع نتیجه‌ای جز معلق شدن وضعیت شغلی یکی از کارگران رسمی و بدحال شدن یکی دیگر از کارگران قدیمی شرکت نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز