خبرگزاری کار ایران

برای دومین دور پیاپی؛

فرهاد حسن‌زاده کاندیدای دریافت جایزه آسترید لیندگرن شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۰۰۷

نامزدهای جایزه یادبود آسترید لیندگرن(آلما) 2019 شورای کتاب کودک مشخص شدند.

به گزارش ایلنا، شورای کتاب کودک برای دومین دور پیاپی «فرهاد حسن‌زاده» را به‌عنوان نویسنده و طرح «با من بخوان» موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان را در بخش ترویج خواندن برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن (آلما 2019) معرفی کرد.

فرهاد حسن‌زاده سال 2018 نیز به‌دلیل یک عمر فعالیت موفق در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان از سوی شورای کتاب کودک نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شد و به لیست پنج نویسنده برتر جهان راه یافت.  

طرح «با من بخوان» نیز که از سوی شورای کتاب کودک در بخش ترویج خواندن برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن(آلما ۲۰۱9) معرفی شده، سال ۲۰۱۶ موفق به کسب جایزه جهانی ترویج خواندن IBBY آساهی شد.

جایزه یادبود آسترید لیندگرن، به مناسبت بزرگداشت نویسنده محبوب سوئدی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان از سال ۲۰۰۲ توسط دولت سوئد بنیان نهاده است. جایزه  نقدی آلما (۵ میلیون کرون سوئد) به عنوان بزرگترین و گرانترین جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان و دومین جایزه بزرگ ادبیات در جهان مطرح است. جایزه آلما، یک جایزه ادبی است که نه تنها به نویسندگان و تصویرگران داده می شود، بلکه قصه گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتابخوانی نیز می توانند به آن دست یابند. این جایزه، سالیانه به یک یا بیش از یک هنرمند یا مروج و ... صرف نظر از زبان و ملیت آن ها اعطا می شود. آثار این هنرمندان باید دارای کیفیت بالای هنری و ارزش های انسانی ای باشند که آسترید لیندگرن به آن ها باور داشت.

در حال حاضر در ایران شوراى کتاب کودک، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشى تاریخ ادبیات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به عنوان سازمان‌هاى نامزدکننده از این امتیاز برخوردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز