خبرگزاری کار ایران

شناسایی 2000 کودک مشکوک به اختلال بینایی در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۴۵۹

سرپرست سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته 2000 کودک مشکوک به اختلال بینایی در استان شناسایی شد.

به گزارش ایلنا، مهشید سلیمانی در آیین افتتاح طرح پیشکیری از تنبلی چشم اظهار داشت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم هرساله بین کودکان 3 تا 6 سال با هدف شناسایی کودکان دارای اختلال بینایی شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سه سطح انجام می شود افزود: سطح اول توسط مربیان و غربالگران در پایگاه های مثبت زندگی با چارت و دستگاه اپتیک پلاس انجام می شود. سطح دوم توسط اپتومتریست ها و سطح سوم توسط چشم پزشکان انجام می گیرد. 

سلیمیانی بیان کرد: در سال گذشته تعداد39007 کودک در پایگاه های سراسر استان غربال شدند که قریب به2000 کودک مشکوک به اختلال بینایی شناسایی شد و مورد بررسی و به سطوح بالاتر ارجاع داده شد و کمک هزینه عینک به افراد نیازمند و بی بضاعت داده شد. 

وی ادامه داد: تعداد پایگاه های دائمی در استان 45 پایگاه و تعدا پایگاه های سیار به بیش از 600 پایگاه است. 

سرپرست سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته بیش از 900 میلیون  ریال کمک هزینه عینک به افراد و بی بضاعت و کم بضاعت پرداخت شد. همچنین بیش از 600 میلیون ریال جهت هزینه های معاینه افراد بی بضاعت و کم بضاعت پرداخت شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز