خبرگزاری کار ایران

معاون منابع طبیعی استان خبرداد؛

پیش‌بینی 300 میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۴۰۲

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 300 میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات مناطق محروم سال جاری، برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این استان پیش‌بینی شد. این منابع مالی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری از جمله عملیات پخش سیلاب و گابیون بندی در 42 روستای استان مرکزی پیش بینی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عظیمی افزود: پیش‌بینی می‌شود با اختصاص این میزان اعتبارات به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، عملیات آبخیزداری در سطح 15 هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز این استان اجرا شود. همچنین با اجرای طرح‌های آبخیزداری در این اراضی، حدود یک و نیم میلیون مترمکعب از روان‌آبهای سطحی کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز 160 میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات مناطق محروم به استان مرکزی اختصاص یافت. با اختصاص این اعتبارات عملیات آبخیزداری شامل مرمت بندخاکی، پخش سیلاب و گابیون بندی در سطح 8000 هکتار از حوزه آبخیز شهرستان‌های استان اجرایی شد. با اجرای این طرح‌ها 800 هزار متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی در اراضی آبخیز استان مرکزی کنترل شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: منابع مالی مناسبی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیابان زدایی به استان اختصاص یافته که با تحقق این اعتبارات، عملیات آبخیزداری در سطح وسیعی از حوزه آبخیز استان اجرایی می‌شود.

عظیمی تصریح کرد: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، 1.82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز