خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران:

برخی شرکت‌های شهرداری تحت نظارت شورا نیستند/سازمان بازنشستگی، ۱۷ شرکت دارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۱۶۷

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: شرکت‌هایی در شهرداری ایجاد شده که قرار بود سودده باشند و خودشان گردش مالی خود را به طور کامل عهده‌دار شوند، در حالی که وابستگی زیادی به بودجه شهرداری دارند و از طرفی تحت نظارت شورای شهر تهران نیستند.

بهاره آروین (عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران)‌ در گفت‌وگو با ایلنا درباره کاهش سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران گفت: شورای شهر در گذشته در این خصوص مصوباتی داشته که متاسفانه اجرایی نشده است. ما در قالب طرح بررسی کاهش سطوح سازمانی از شهرداری تهران برنامه عملیاتی و زمان‌مند خواسته‌ایم تا موازی‌کاری‌هایی را که بین شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارد، به همراه زیان‌دهی و ساختار حقوقی آنها بررسی کند و با استفاده از راهکارهای مختلف برنامه عملیاتی خود را ظرف مدتی که در مصوبه مشخص شده برای کاهش تعداد واحدهای تابعه ارائه کند. در مصوبه قید شده که این اقدامات طی ۳ ماه انجام شود.در مصوبه قید شده که این اقدامات طی ۳ ماه انجام شود.

آروین با بیان اینکه عمده سازمان‌ها و شرکت‌ها در دوره مدیریت گذشته ایجاد شده‌اند، گفت: در دوره ۱۴ ساله‌ای که ثبات مدیریتی در شهرداری وجود داشت، به شدت بر تعداد واحدهای تابعه افزوده شد. در دوره جدید مدیریت شهری اصلاح ساختار در دستورکار بوده است و به هر حال شهرداری به عنوان نهاد اجرایی خودش باید اولین بازبینی را بر روی سازمان‌ها و شرکت‌هایش انجام دهد و بعد شورای شهر بر ارزیابی اولیه شهرداری تهران نظارت و سیاستگذاری کند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نسل اول واحدهای تابعه شهرداری تهران را شامل ۴۴ واحد دانست و گفت: یک سری سازمان‌ها و شرکت‌ها توسط شهرداری ایجاد شدند که منظور از نسل اول، آنها هستند، بعد برخی از این سازمان‌ها در نسل دوم و در زیرمجموعه خود شرکت‌هایی را ایجاد کردند، به عنوان مثال در زیرمجموعه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران ۱۷ شرکت به عنوان نسل دوم واحدهای تابعه وجود دارد.

آروین تاکید کرد: شاید ما نتوانیم اکنون تعداد دقیق شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران را در نسل اول و دوم بگوییم، اما تجربه من در یک سال و نیم گذشته در شورای شهر پنجم این است که تعداد واحدهای غیرضرور خیلی زیاد است و این واحدها بعضا می‌توانند باهم ادغام شوند تا موازی‌کاری و پراکنده‌کاری از این جهت حذف شود.

وی اضافه کرد: شرکت‌هایی ایجادشده بود که قرار بود سودده باشند و خودشان گردش مالی خود را به طور کامل عهده‌دار شوند، در حالی که وابستگی زیادی به بودجه شهرداری دارند و از طرفی تحت نظارت شورای شهر تهران نیستند، کاهش سالانه ۱۵ درصد وابستگی بودجه شرکت‌ها به شهرداری تهران، هدفگذاری سنجش‌پذیری بود که از سوی شورای شهر تهران سیاستگذاری شد و ما اکنون منتظر برنامه برای تحقق آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز