خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

حفاری در منطقه مهرجرد میبد با مجوزهای قانونی انجام شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۰۲۲

یکی از اعضای شورای چاه آب جدید فیروزآباد در واکنش به انتشار برخی خبرها در خصوص حفاری غیرمجاز برای لوله‌گذاری در این منطقه گفت: این اقدام با دریافت همه مجوزهای لازم صورت گرفته است.

محمدعلی برخورداری فیروزآباد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از مدت‌ها قبل مسائلی از قبیل آلودگی آب، رهاسازی فاضلاب خانگی در مسیر آب همچنین هدر رفت آب در مسیر چاه تا باغات روبه رو بودیم که پس از بررسی توسط شبکه بهداشت، درخواست لوله گذاری مسیر آب چاه از سوی این شبکه به دادستانی ارسال شد.

وی افزود: با دستور دادستان میبد، جلسه کمیته حفاری در فرمانداری این شهرستان با حضور همه نهادهای مسئول اعم از جهاد کشاورزی، اداره برق، آب و فاضلاب، گاز، مخابرات و شهرداری و میراث فرهنگی تشکیل و ضرورت لوله گذاری تصویب و کروکی حفر مسیر مشخص شد. بر اساس این مصوبه، مجوز حفاری توسط شهرداری صادر شد.

برخورداری ادامه داد: 450 متر مسیر آب در شش ماه قبل با مجوزهای قبلی لوله گذاری شده بود و 150متر باقی مانده تا رسیدن آب به باغات با مجوز مجدد، شروع شد.

وی ادامه داد: پس از حفاری 60 متر و لوله گذاری در این مسیر به کوچه باریک به طول 6 متر و عرض یک متر مواجه شدیم که عبور لوله آب در کنار لوله گاز و فاضلاب خطرآفرین بود، شورای چاه جدید تصمیم گرفت با راضی کردن یکی از همسایه ها و خرید بخشی از ملک(کاهدان)، کوچه را تعریض کند. این کوچه مابین دو کوچه عریض و ماشین رو قرار دارد و نزدیک خیابان اصلی فیروزآباد است که سال ها اهالی این محل از تنگی کوچه رنج می‌بردند و عریض شدن کوچه موجب خوشحالی اهالی شد هرچند هیچگونه آثار باستانی و میراث فرهنگی  در این محل، ثبت نشده و عملا جزو بافت فرسوده محسوب می‌شود، ولی متاسفانه با نوع گزارش‌های ارائه شده، دادستان محترم، دستور سریع توقف عملیات حفاری جهت لوله گذاری را صادر کرد.

 وی خاطرنشان کرد: از تاریخ 30/ 4/ 98 عملیات حفاری متوقف شده و حفاری های صورت گرفته به شدت برای اهالی غیر ایمن و خطرناک است و در صورت بروز اتفاق ناگوار مسئولان باید خود پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز