خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر استان یزد خواستار شد:

کاهش مشکلات شهری با تسهیل خدمات حمل و نقل عمومی

رئیس شورای شهر یزد در جلسۀ بررسی وضعیت حمل و نقل استان گفت: ایجاد زمینه و ارائۀ خدمات برای تسهیل حمل و نقل عمومی یکی از مؤثرترین اقدامات در مدیریت شهری و رفاه مردم است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی استانداری یزد، جلسه شورای اسلامی استان با موضوع بررسی وضعیت حمل و نقل استان و ساماندهی پایانۀ مسافربری امام علی (ع) با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر استان، شهردار یزد، معاون حمل و نقل‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، در دفتر شورای اسلامی استان در استانداری برگزار شد.

محمد فقیه سلطانی با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی در کاهش مشکلات شهری بیان کرد: باید با برنامه های منسجم و بررسی وضعیت موجود، امکانات و شرایط خوبی را برای ایجاد جذابیت استفادۀ آسان مردم از امکانات حمل و نقل عمومی فراهم کنیم.

فقیه سلطانی ادامه داد: با توجه به مباحثی که برای ایجاد قطارشهری (مترو) در یزد مطرح شده نگاه کارشناسی و همکاری مسنجم بخش های مختلف برای به مرحلۀ اجرا رسیدن این طرح بسیار موثر است و ایجاد قطار شهری می تواند خدمات بسیار خوبی را به مردم در حوزۀ حمل و نقل عمومی ارائه کند.

شهردار یزد در این جلسه گفت: زمانی که ارائۀ خدمات در حوزۀ حمل و نقل عمومی با کیفیت و مقبولیت همراه باشد مردم نیز وسایل حمل و نقل شخصی را کنار می گذارند و برای استفاده از وسایل عمومی رغبت بیشتری پیدا می کنند.

محمدرضا عظیمی زاده افزود: در طرح جامع حمل و نقل ترافیک استان تمام نیازها و سیاست‌گذاری ها مورد توجه قرار گرفته است و الزامات، برنامه ها و رویکردهای مورد نیاز مناطق مختلف باید هماهنگ و بر مبنای طرح جامع انجام شود.

وی با بیان وضعیت فعلی پایانه های حمل و نقل درون شهری و استانی خاطرنشان کرد: برنامه های توسعه و بهسازی حمل و نقل عمومی بر مبنای طرح جامع حمل و نقل ترافیک استان در دست کارشناسی و اجرا است که با هماهنگی بین دستگاهی نتایج خوبی برای مردم و استان به همراه خواهد داشت.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این نشست به بیان اقدامات و محدودۀ فعالیت حوزه های مربوط به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان پرداخت و فراهم آوردن امنیت و ایمنی در حمل و نقل را مهم ترین وظیفه در این حوزه دانست.

محمد حاجی صفری افزود: اقدامات و برنامه هایی از جمله نصب دوربین های کنترل سرعت، تردد شمار، بهسازی برخی از مسیر های تردد، جانمایی پلیس راه های استان و تقویت امداد جاده ای سبب شد تا پایان سال 94 آمار تلفات جاده ای 9 و دو دهم درصد کاهش پیدا کند.

گفتنی است در این جلسه اعضای شورای اسلامی استان به ارائۀ گزارشی از وضعیت حمل و نقل هر شهرستان پرداختند و برنامه های ساماندهی موضوع های مختلف از جمله پایانۀ مسافربری امام علی (ع) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر : ۴۱۶۵۷۲