خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد:

برخورداری 170 کودک گیلانی از نعمت شنیدن با کاشت حلزون شنوایی

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۹۰۳

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: از 6هزار و200 ناشنوا دراستان برای ۱۷۰ کودک کاشت حلزون شنوایی انجام شده است.

به گزارش ایلنا از رشت،حسین نحوی نژاد در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت با بیان این که کاشت حلزون حدود هشت سال است که آغاز شده، افزود: در زمان حاضر، کاشت حلزون شنوایی برای کودکان ناشنوا ۶۰ میلیون ریال هزینه دارد که بخشی از سوی بهزیستی پرداخت می شود.

وی بهترین سن کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا را زیر سه سال و حداکثر شش سال عنوان و اظهار کرد: مراقبت بعد از جراحی کاشت حلزون شنوایی حائز اهمیت است که بایستی مورد توجه خانواده ها باشد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان این که سن تشخیص ناشنوایی در کشور به صفر رسیده، خاطر نشان کرد: غربالگری شنوایی در بدو تولد از نوزادان انجام می شود که در سال گذشته، ۲۴ هزار و ۵۰۰ نوزاد در این استان غربالگری شنوایی شدند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه خانواده ها برای پیشگیری از انواع معلولیت ها از جمله ناشنوایی تصریح کرد: ۷۰ درصد از ناشنوایی قابل پیشگیری است، امروزه با مشاوره های به موقع ژنتیک می توان از بروز ناشنوایی پیشگیری است.

وی در ادامه سخنانش در نشست خبری با تشریح ارائه خدمات بهزیستی به افراد ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی گیلان بیان داشت: سال گذشته، حدود ۴۰۰ مورد سمعک و هفت هزارحلقه باتری و در شش ماه گذشته نیز حدود ۱۵۰ سمعک و پنج هزار و ۵۰۰ حلقه باتری سمعک توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان این که حدود ۴۰۰ دانش آموز کم شنوا و ناشنوا در این استان از حمایت بهزیستی برخوردارند، خاطر نشان کرد: حدود ۲۰۰ دانشجو شامل یک نفر در مقطع دکتری، ۳۰ نفر در کارشناسی ارشد و بقیه در مقاطع دیگر تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی تعداد ورزشکاران کم شنوا و ناشنوا تحت حمایت بهزیستی در استان گیلان را ۳۰۰ نفر عنوان و اظهار کرد: تاکنون چهار مدال آور جهانی، ۲۱ مدال آور آسیایی و هشت مدال آور پارالمپیک نیز از این ورزشکاران هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که به زعم بسیاری از صاحبنظران ناشنوایی از سخت ترین معلولیت هاست، اضافه کرد: ناشنوایی به عنوان معلولیت پنهان در ظاهر افراد مشاهده نمی شود، همچنین با از دست دادن قدرت تکلم و شنوایی ۷۰ درصد قدرت ارتباط با جامعه از دست می رود.

بر اساس آخرین آمار، شش هزار و ۲۰۰ ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان گیلان هستند که سه هزار و ۱۷۸ نفر مستمری دریافت می کنند. هشتم مهر ماه روز جهانی ناشنوایان است، از دوم تا هشتم مهرماه هر سال به همین مناسبت برنامه های مختلفی با گرامیداشت توانمندی افراد ناشنوا اجرا می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز