خبرگزاری کار ایران

تاکید استاندار به کمیته‌ امداد گیلان؛

در حوزه آسیب های اجتماعی و فرهنگی بیش تر فعالیت کنید

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۴۸۰

استاندار گیلان گفت: کمیته‌ امداد علاوه بر اجرای برنامه‌های اشتغالزایی، عمران و ساخت مسکن محرومان در زمینه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و برنامه های فرهنگی ورود کند.

به گزارش ایلنا از رشت،  ارسلان زارع در جمع مدیران کمیته‌ امداد استان اعتماد عمومی مردم به کمیته‌ امداد را بزرگترین سرمایه این نهاد انقلابی عنوان کرد و گفت: این سرمایه اعتماد عمومی با هیچ چیز دیگری قابل جابجایی نیست و بایستی تقویت شود. 

 
وی کاهش وابستگی مددجویان به مستمری دریافتی را در دراز مدت بسیار مهم دانست و اظهار داشت: لحظه‌ای شیرین تر از آن نیست که مددجوی کمیته‌ی امداد به خودکفایی برسد و علاوه بر ظرفیت اشتغال و تولیدی که ایجاد می کنند در خدمت رشد و توسعه‌ اقتصاد کشور باشد.
 
استاندار گیلان ایجاد خودکفایی را مهم‌ترین روش در حفظ کرامت آنان عنوان کرد و گفت: هرچه می‌توانیم تلاش کنیم تعداد خانوارهای مددجوی کمیته‌ امداد از طریق ایجاد اشتغال پایدار کاهش یابد.
 
زارع افزود: ۲۲۲ میلیارد تومان از منابع مختلف برای حمایت از اشتغال آفرینی خانواده کمیته‌ امداد استان اختصاص یافته است. 
 
استاندار گیلان با اشاره به آمار ارائه شده از سوی مدیرکل کمیته‌امداد استان مبنی بر افزایش ۷۸ درصدی زکات فطریه امسال، ۲ برابر شدن نذری های عید قربان، کمک ۳ میلیارد تومانی از طریق کمیته‌ امداد به سیل زدگان و همچنین افزایش کمک های مردمی گفت: مردم گیلان به لحاظ مشارکت در امور خیر همواره نشان داده‌اند که از پیشتازان کشور هستند که مصداق آن در افزایش آمارهای گزارش شده است. 
 
نماینده عالی دولت با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در کمیته‌ امداد استان در زمینه ساماندهی کمک های مردمی گفت: تاکیدم به کمیته امداد استان این است تا علاوه بر برنامه‌هایی که در بخش های عمران، اشتغال و مسکن محرومان دارد در زمینه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و تقویت برنامه‌های فرهنگی نیز ورود کند.
 
مدیرکل کمیته‌ امداد استان نیز در این نشست با ارائه ی گزارشی از فعالیت های این نهاد گفت: امسال برای ایجاد اشتغال ۷۵۳۰ نفر برنامه‌ریزی شده است. 
 
اهرابی گفت: ماهانه ۲۷ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز