خبرگزاری کار ایران

فرماندار تالش خبر داد:

بهره‌برداری از شهرک ماهیان خاوری در تالش در آینده‌ای نزدیک / تالش تولیدکننده 50 درصد خاویار ایران است

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۶۰۸

فرماندار تالش، از تولید 50 درصد خاویار ایران در تالش خبر داد و اضافه کرد : پرورش ماهیان خاویاری در تالش جا افتاده و به زودی شهرک ماهیان خاویاری را به بهره برداری می رسانیم.

به گزارش ایلنا از تالش، سید عیسی مهدوی در کمیته برنامه ریزی شهرستان تالش که با حضور کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل میراث ، فرهنگی و گردشگری استان گیلان برگزار شد ، با اشاره به شرایط ویژه توپوگرافی این شهرستان، اظهار کرد: تالش 93 کیلومتر خط ساحلی دارد و 25 درصد اراضی این شهرستان جلگه است.

وی با بیان اینکه شهرستان تالش 250 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد، افزود: جنگل های تالش هیرکانی است و رتبه اول در سطح استان را از حیث میزان اراضی جنگلی دارد.

فرماندار تالش ظرفیت های نهفته این شهرستان را مناسب برای سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: کشاورزی تالش پررونق است و 48 درصد جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی به طور مستقیم مشغول هستند و 75 درصد مشاغل آن با کشاورزی ارتباط دارد.
مهدوی از تولید 50 درصد خاویار ایران در تالش خبر داد و اضافه کرد: پرورش ماهیان خاویاری در تالش جا افتاده و به زودی شهرک ماهیان خاویاری را به بهره برداری می رسانیم.

وی با اشاره به مرغوبیت برنج تولید شده در شالیزارهای تالش، گفت: سالانه حدود 95 هزار تن برنج در شهرستان تالش تولید می شود و تولیدات باغی همچون گیلاس و کیوی نیز به همین مقدار است.

فرماندار تالش جمعیت عشایری این شهرستان را حدود 11 هزار نفر دانست و بیان کرد: می توانیم از تسهیلات کشوری ویژه اشتغال عشایر بهره مند شویم.

این مقام مسئول با بیان اینکه هشت طرح عمرانی – گردشگری در سواحل تالش در دست اجراست، خاطرنشان کرد: سال گذشته 93 سردهنه از 110 سردهنه شهرستان آسیب دید لذا با اعتبار هشت میلیارد تومانی توانستیم این سردهنه ها را بازسازی کنیم و تحویل کشاورزان شهرستان دهیم. متاسفانه کشاورزی تالش هنوز سنتی است و باید سالانه سردهنه سازی کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی سد لاستیکی تالش، عنوان کرد: همچنین دو سد لاستیکی دیگر در شهرستان در دست مطالعه است.

مهدوی با بیان اینکه به علت عدم تکمیل بیمارستان جدید تالش در موعد پیش بینی شده از مردم این شهرستان عذر خواهی میکنم،تصریح کرد: این طرح یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم تالش است که به علت بروز برخی مشکلات اعتباری این پروژه در زمان اعلام شده مورد بهره برداری قرار نگرفت و در تلاش هستیم در سریعترین زمان شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز