خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش گیلان به ایلنا خبر داد:

برگزاری 8 هفته اردو و کلاس های مهارتی برای دانش‌آموزان گیلانی

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۱۹۸

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: برنامه های ویژه ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان گیلانی از 5 تیر آغاز شده و تا دهه اول شهریور ادامه می یابد.

جمیل عباسی غریب سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از رشت، اظهارداشت: ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان با رویکرد تولید و اشتغال از برنامه‌های امسال آموزش و پروش برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی است که یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها و همکاران آموزش و پرورش در فصل تابستان است.

وی گفت: در همین راستا،آموزش و پروش به منظور سنجش ظرفیت ها و توانایی ها و امکانات موجود خود و رعایت مشارکت فعال دانش‌آموزان به برنامه هایی که منجر به خلاقیت و نوآوری بیشتری بشود، روی آورده است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: پایگاه‌ها عناوین رشته‌های مختلفی از قبیل مدارس قرآن و دارالقرآن ها با رویکرد مهارتی شامل فعالیت های هنری مثل مقاله نویسی، شعر و داستان و خوشنویسی،طراحی، نقاشی، گرافیک،عکاسی، فیلمبرداری، صنایع‌دستی و خیاطی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: همچنین هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش هم در طول سال تحصیلی روال عادی آموزش خود را دارند در تابستان هم در اوقات فراغت دانش‌آموزان به همان فعالیت ها به شکل ویژه ادامه می‌دهند. آموزش مهارت هایی از قبیل جوشکاری و تراشکاری، مهارت های کشاورزی و همچنین مدارس هم بعنوان پایگاه‌های مستقل در همه زمینه ها فعالیت می‌کنند. اردوگاه و برگزاری اردوها و همچنین کانون ها و سالن های ورزشی که زیرنظر معاونت تربیت بدنی و سلامت ،فعال هستند در رشته های مختلفی مانند فوتسال ،بسکتبال و تنیس روی میز،شنا،امادگی جسمانی وغیره از این دسته برنامه ها است.

عباسی غریب با بیان اینکه پژوهش سراها که برگزاری کلاس‌های آموزش رایانه، رباتیک و جشنواره‌های خوارزمی و جابربن حیان را در برنامه خود دارند، گفت: همچنین تشکل های دانش آموزی فعال در آموزش و پروش  مثل بسیج‌ دانش آموزشی که در طرح‌های اردویی که امسال بصورت ویژه در مقطع متوسطه اول شامل برنامه شهید بهنام محمدی است تدارک دیده شده است.

وی همچنین با تصریح بر اینکه بیش از ۳۵۰۰ دانش آموز به اردوگاه ۷تیر سپاه پاسداران رامسر اعزام می‌شوند بیان داشت: اردوهای طرح هجرت که به عنوان عرصه مرمت و بهسازی مدارس است نیز انجام می‌گیرد که سامان دهی دانش آموزان در اکیپ های ۱۰نفره بوده و مدت حضور هر دانش آموز در این اردو ۱۰ روز است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه اردوی بنیاد علوی که ازسوی دفتر مقام معظم رهبری ویژه دانش آموزان کم بضاعت می‌باشد که توسط کارشناسی اردوهای معاونت پرورشی فرهنگی استان سازماندهی می‌شود گفت:حدود ۳۳۰‌دانش آموز دختر و پسر از مقطع متوسطه اول به اردوگاه امام خمینی لواسان تهران اعزام می شوند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد:مدت زمان این برنامه‌ها ۸ هفته است که در کانون های ما و پایگاه های تابستانی با یک افتتاحیه در همه شهرستان ها و مناطق برپا شد.افتتاحیه متمرکز استانی ما در شهرستان رودسر در ۵تیر برگزار شد‌ و اختتامیه ای هم در پایان دهه اول شهریور خواهیم داشت که فعالیت های تابستانی به پایان خواهد رسید و دانش‌آموزان برای سال جدید آماده می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز