خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

هماهنگی بهزیستی و آموزش و پرورش برای یکسان‌سازی محتوای آموزشی در پیش‌دبستانی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۹۵۸

یکسان‌سازی محتوای آموزشی، یکپارچه‌سازی سطح آموزش و صلاحیت‌ آموزشی مربیان و نظارت بر آموزش در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها از اهمیت ویژه برخوردار است.

استاندار اصفهان در نود و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، برنامه ریزی در خصوص ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان، یکسان‌سازی محتوای آموزشی و سطح آموزش مربیان و پژوهش در خصوص موارد مورد نیاز آموزش و پرورش را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگر‌پور افزود: لازم است شورای ساماندهی به امور جوانان که به ریاست استاندر تشکیل می شود، در خصوص ساماندهی به اوقات فراغت دانش آموزان نیز ورود پیدا کند.

وی ایجاد یک هماهنگی بین بهزیستی و آموزش و پرورش استان در راستای یکسان‌سازی محتوای آموزشی در دوره پیش‌دبستانی را ضروری دانست.

رسول زرگرپور اظهار داشت: لازم است محتوای آموزشی مجوز‌هایی که سازمان بهزیستی برای راه‌اندازی و فعالیت مراکز پیش‌دبستانی صادر می‌ نماید، با محتوای آموزشی آموزش و پرورش یکسان باشد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت آموزش و صلاحیت آموزشی مربیان، ‌ تصریح کرد: گرفتن مجوز از نهاد خاصی به معنای زیرمجموعه آن نهاد بودن نیست.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: محتوای درسی و صلاحیت آموزشی مربیان بهزیستی باید مورد تأیید آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در گذشته سواد‌آموزی به افراد در رده سنی ۶ تا ۱۰ سال به عهده آموزش و پرورش بوده است، یادآورشد: همچنین ارائه آموزش‌های سواد‌آموزی به افراد بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نیز به عهده نهضت سواد‌آموزی قرار داشته است.

زرگرپور ضمن بیان اینکه ۷۲/۰ درصد اولیاء دانش‌آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی و ۲/۲ درصد اولیاء دانش‌آموزان دبیرستانی در استان بی سواد هستند، عنوان نمود: در حال حاضر طرح ارائه آموزش‌های سواد‌آموزی به افراد بی‌سواد ۱۰ تا ۲۰ سال مصوب شده است.

وی خواستار حمایت کلیه افراد و دستگاه های مسئول در خصوص اجرایی شدن این طرح شد.

استاندار اصفهان در ادامه به مبحثاعتیاد پرداخت و افزود: یکی از مراکزی که لازم است در این زمینه با شورای هماهنگی مواد مخدر ارتباط و هماهنگی داشته باشد، آموزش و پرورش است.

وی طرح مبحثاعتیاد در بین دانش‌آموزان را به عنوان یک بحثمستقل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان لازم دانست.

مدیر ارشد استان افزود: تعیین شاخص ها و چارچوب هایی در این زمینه و استفاده از پایان نامه ها و پژوهش های صورت گرفته در خصوص مسائل مربوط به آموزش و پرورش میتواند در تصمیم گیری بهتر مؤثر واقع شود.

وی تصریح کرد: باید کارگروهی مشترک از آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر در این زمینه تشکیل شود.

استاندار اصفهان رویکرد دولت تدبیر و امید در راستای مبارزه با مواد مخدر را در چهار محور کنترل عرضه، کنترل تقاضا، آموزش‌ها و باز‌یابی و بازتوانی عنوان کرد.

وی افزود: رویکرد انتظامی دولت در راستای مبارزه با مواد مخدر به رویکرد اجتماعی تبدیل شده است و برای مبارزه با ترویج مواد مخدر بیشتر از سمن ها و تشکل های خیریه استفاده می نماید.

لازم به ذکر است در این جلسه موضوعات نظارت آموزش و پرورش بر آموزش‌های قابل ارائه نهادها و ارکان های مجری در دوره‌ی پیش دبستانی، سوادآموزی گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ ساله، طرح سوادآموزی اولیاء دانش آموزان، اوقات فراغت دانش‌آموزان، ساماندهی طرح های پژوهشی دستگاه‌ها و نهادهای مجری در آموزش و پرورش و طرح تولید محتوای الکترونیکی دروس تربیت بدنی مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص آن تصمیم گیری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز