خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

امضای تفاهمنامه سه جانبه در جهت تقویت و توسعه فرهنگ دریایی در سواحل گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۱۶۱

همزمان با هفته میراث فرهنگی تفاهمنامه سه جانبه میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به امضا رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، همزمان با هفته میراث فرهنگی تفاهمنامه سه جانبه میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با حضور شهرود امیر انتخابی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان ، دکتر آبایی مدیرکل اداره بنادر و نماینده پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی به امضا طرفین رسید.

شهرود امیر انتخابی هدف از تنظیم این تفاهم نامه را تحکیم همکاری های مشترک با استفاده متقابل از دانش، تجربیات متخصصان و امکانات و تجهیزات یکدیگر عنوان کرد و گفت: شناسایی و ثبت آثار به جا مانده از پیشینه دریانوردی در سواحل استان گیلان مهمترین اولویت و دغدغه ما در این تفاهم نامه است.

وی افزود: در جهت تقویت و توسعه فرهنگ دریایی در سواحل استان گیلان و اجرای پروژه های پژوهشی- کاربردی مشترک و به منظور کاهش هزینه ها و جلوگیری از موازی کاری ها و در نهایت ارتقای بهره وری این تفاهم نامه به امضا رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان  گفت: اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد موزه تخصصی دریایی و معرفی محوطه های تاریخی مرتبط با فعالیتهای دریایی – تاریخی استان و در نهایت همکاری در مطالعه ، شناخت و معرفی آن به عموم مردم از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این همکاری سه جانبه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز