خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت گیلان:

کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره در گیلان ابطال می شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۱۴۲

رئیس سازمان صمت گیلان گفت:فعالیت‌های تجاری که توسط دارندگان کارت‌های بازرگانی انجام می شود به صورت مستمر رصد و کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره ابتدا تعلیق و پس از بررسی و قطعیت ابطال خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در جلسه کارگروه پایش تجارت خارجی در گیلان اظهار داشت: با همکاری گمرکات استان کلیه فعالیت‌های تجاری که توسط دارندگان کارت‌های بازرگانی انجام می‌شود به صورت مستمر رصد و کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره ابتدا تعلیق و پس از بررسی و قطعیت ابطال خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ضمن ابراز رضایت از میزان صادرات انجام شده در سال گذشته اعلام کرد: نظر به برگزاری 16 جلسه پایش تجارت خارجی و افزایش 33 درصدی صادرات در سال گذشته، صادرکنندگان پرتلاش حسب قانون نسبت به ایفای تعهدات ارزی اقدام و ارز حاصل از صادرات را به صورت قطعی و شفاف تعیین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین مبادلات تجاری شمال از آستارا که بزرگترین مرز ترانزیتی کشور است انجام می شود اضافه کرد: کنترل واردات و صادرات با حساسیت بیشتری باید انجام شود و قانون در مورد مسائل ارزی تعارف ندارد و ما نیز مکلف هستیم از خروج غیرقانونی ارز از کشور ممانعت کنیم.

دلق پوش با تاکید بر برگشت ارز حاصل از صادرات و استفاده آن در چرخه اقتصادی کشور، تصریح کرد: مدارک و اسناد مثبته بر اساس ماده ۷ قانون گمرکی با رعایت قوانین که نشانگر واگذاری و اختصاص ارز حاصله به ازای مبلغ ارز صادراتی به واردات باشد، باید ارائه گردد و تضامین ارز صادراتی نیز باید صورت پذیرد که البته رصد آن از طریق سامانه هم قابل انجام می باشد.

وی ضمن تاکید بر تسهیل امور و حمایت از تجار واقعی به اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صمت، تکلیف کرد: موارد شبهه دار از دستگاه های مختلف مرتبط استعلام و مورد پایش قرار گیرد و عملکرد صادراتی و اسناد ورودی و خروجی کالا به دقت بررسی و رسیدگی شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در پایان با اهدای لوح از عملکرد یکساله اعضای کارگروه پایش کارت بازرگانی گیلان تقدیر و ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با جدیت و دقت در پایش کارت‌های بازرگانی فضای فعالیت مناسب تری برای تجار و بازرگانان استان در راستای شفاف‌سازی امور تجاری و تسهیل در این امور برای نیل به اهداف قانونی مشخص شده , فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز