خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی تهران:

سودجویان کاغذ را برای انتخابات مجلس احتکار کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۴۰۹

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: شرایط کشور ما طوری شده که به آن بهشت واردات می‌گویند. برای وارد کردن یک کالا تنها سه یا چهار مرحله باید پشت‌سر گذاشت در صورتی که برای صادرات ده‌ها مرحله وجود دارد.

علی شریعتی (عضو اتاق بازرگانی تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ادامه اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی گفت: متاسفانه این تخصیص ارز تبدیل به یک فساد شده و دولت با علم به این فسادها اما به خاطر سیاست پوپولیستی و راضی نگه داشتن مردم به ادامه آن اصرار می‌ورزد.

وی ادامه داد: در بحث واردات کاغذ، با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی از همین الان برخی افراد فعال در این حوزه شروع به دپو و احتکار این کالا کرده‌اند و هر روز قیمت‌ها به سمت افزایشی تغییر پیدا می کند نکته جالب اینجاست که تورم جهانی این کالا در سال گذشته 30درصد بوده و با احتساب حمل و نقل و تحریم‌ها که باعث بالا رفتن هزینه واردات می شود نهایتا باید در کشور نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش پیدا کند اما در کشور ما 300 درصد افزایش قیمت داشته است. متولی این کالا وزارت ارشاد است اما باز هم شاهد افزایش غیرطبیعی قیمت هستیم این امر نشان دهنده این است که ارز 4200 تومانی در هر عرصه فساد می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز