خبرگزاری کار ایران

با همکاری دانشگاه آزاد و شهرداری؛

طرح پرنده نگری در استخر لاهیجان با استقبال همراه شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۳۵۷

طرح پرنده نگری برای اولین بار در دور استخر لاهیجان توسط شهرداری و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به اجرا در آمد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان و به نقل از روابط عمومی شهرداری لاهیجان،پرنده نگری (Birdwatching) یکی از شاخه های اکوتوریسم است که لذت مشاهده، تجربه و آموختن از دنیای پر رمز و راز پرندگان در طبیعت و محیط آزاد را به همراه دارد.

استخر لاهیجان به عنوان یک تالاب شهری هر ساله پذیرای جمعیت قابل توجهی از پرندگان مهاجر می باشد و طرح مذکور در تمامی روزهای هفته و تا پایان فصل مهاجرت در پیرامون استخر از طریق مشاهده پرندگان با تلسکوپ و دوربین دوچشمی توسط کارشناسان مجرب به اجرا در خواهد آمد.
 
محمد دهدار مدیر طرح در این زمینه اظهار کرد: در کنار پرنده نگری فعالیتهایی همچون شناسایی پرندگان ، سرشماری منظم پرندگان ، بررسی پارامترهای زیستگاهی استخر و وضعیت کمی و کیفی آب استخر ، بررسی رفتار شهروندان در مواجهه با پرندگان ، ساخت لانه ، برگزاری کارگاههای آموزشی پرنده شناسی ، بر پایی نمایشگاه ، برگزاری مسابقه عکاسی از پرندگان ... جز اهداف این طرح هستند.
 
لازم به ذکر است استفاده از خدمات ارائه شده در این طرح برای تمام شهروندان آزاد و رایگان است.
 
وی همچنین از طرح شناسایی منابع آلاینده رودخانه لاهیجان خبر داد.
 
دهدار افزود: با توجه به اهمیت سلامت اکوسیستم‌های رودخانه ای در پایداری شهرها ، شهرداری لاهیجان با هدف احیاء رودخانه لاهیجان ، طرح مطالعاتی شناسایی منابع آلاینده رودخانه لاهیجان را با همکاری گروه محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در دست اجرا دارد.
 
وی گفت: در این طرح ویژگی‌های بوم شناختی و اقتصادی اجتماعی حوضه آبخیز رودخانه لاهیجان از سر شاخه تا محل خروجی رودخانه از شهر لاهیجان بررسی شده و پس از شناسایی تمامی منابع آلاینده ( طبیعی و انسانی) در محدوده شهر و ارتفاعات حوضه،پارامترهای فیزیکی ، شیمیایی و زیستی رودخانه در ایستگاههای مختلف مورد سنجش قرار خواهند گرفت و در نهایت پس از تعیین شدت آلایندگی رودخانه، راهکارهای حذف یا کاهش منبع آلاینده و روش‌های احیاء رودخانه لاهیجان ارائه خواهند شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز