خبرگزاری کار ایران

جمشید طالبی عنوان کرد:

روستاهای زیر ده خانوار گیلان برق‌دار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۱۸۳

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: برق‌رسانی به روستاهای زیر 10 خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت در دستور کار است.

به گزارش ایلنا از رشت، جمشید طالبی در جلسه  توزیع برق گیلان گفت: تعداد 732 پروژه برق رسانی شهری و روستایی درباره احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و نصب ترانسفورماتورهای هوایی، زمینی و کمپکت(برای تقویت ولتاژه شبکه) و تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار جمعا به مبلغ بیش از 390 میلیارد ریال و 3 پروژه(تامین برق روستایی) به مبلغ بیش از 11 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره‌برداری می‌‌رسد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم، سعی شد 3 روستا که در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی شهرستان‌های تالش و رودبار قرار دارند، تامین برق شان در دست اقدام قرار گیرد.  

طالبی، از برق رسانی به 63 خانوار روستایی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، روستاهای برون بالا و وسی از توابع شهرستان تالش و روستای گردلات از توابع شهرستان رودبار بوسیله انرژی خورشیدی تامین برق می شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2هزار و 557روستای گیلان از نعمت برق بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار طبق سرشماری سال 85 در سال 1389 برق‌دار شدند و در حال حاضر برق رسانی به روستاه‌های زیر 10 خانوار پس از تامین اعتبار به‌ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: در حال حاضر بیش از یک‌میلیون و 400 هزار مشترک دارد که از این مقدار حدود 78 درصد کل مشترکین را، مشترکان خانگی تشکیل می‌دهند و بیشترین فراوانی را در سطح استان گیلان به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز