خبرگزاری کار ایران

شیرزاد:

مردم برخی محلات رشت از بوی متعفن فاضلاب رنج می‌برند

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۳۰۷

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت از بی‌توجهی مسوولان کشوری نسبت به مسائل زیست‌محیطی رشت انتقاد کرد.‌

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه شیرزاد در جلسه مشترک کمیسیون‌های عمران و بهداشت و محیط زیست شورای رشت اظهار کرد: با همکاری سمن‌های محیط زیستی دغدغه های زیست محیطی شهر رشت از جمله رودخانه ها، تالاب عینک و غیره در حال بررسی بوده اما همچنان شاهد عدم اختصاص منابع مالی مناسب توسط دولت برای رفع این مشکلات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت روحانی حداقل یک فاز از مسائل زیست محیطی که بارها مطرح کرده را به سر انجام برساند گفت: متاسفانه تا کنون اقدام موثری برای حل مشکلات زیست محیطی شهر رشت علی الخصوص در زمینه دو رودخانه زرجوب و گوهر رود و همچنین تالاب عینک انجام نشده و برخی فقط به مطرح کردن سخنان زیبا در این مباحث بسنده کرده اند.

شیرزاد با بیان اینکه در بحث اعتبارات دولتی پیرامون رودخانه های رشت مبالغ متفاوتی مطرح می شود افزود: سالهاست که تقاضای اختصاص ردیف بودجه ای مشخص برای ساماندهی رودخانه های رشت را فریاد می زنیم اما گویا گوش شنوایی وجود ندارد و رفع مشکل زرجوب و گوهررود برایشان دارای اهمیت نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت فقدان مدیریت یکپارچه شهری را از مشکلات پیش روی ساماندهی رودخانه های رشت دانست و تصریح کرد: برای رفع مشکلات رودخانه‌های رشت نیازمند همراهی تمامی دستگاه‌ها از جمله آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، محیط زیست و... هستیم و امیدوارم تعامل و همراهی بیشتر در این باره با شهرداری رشت انجام شود.

وی با انتقاد از اینکه مردم رشت در برخی محلات از بوی متعفن فاضلاب رنج می‌برند، افزود: ساکنان برخی محلات رشت بیش از بیست سال است که طی طوماری خواستار راه‌اندازی شبکه فاضلاب شده اند اما تا کنون مشکلاتشان در این باره برطرف نشده است.

شیرزاد با ابراز گلایه از برگزاری جلساتی پیرامون بررسی مشکلات رودخانه های زرجوب و گوهررود در داخل استانداری گیلان بدون حضور مدیران شهرداری رشت گفت: در زمان بروز مشکلات شهرداری و اعضای شورای رشت را مورد مواخذه قرار می دهند اما در چنین جلساتی حتی حاضر به دعوت از مدیران شهرداری و اعضای شورای رشت نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز