خبرگزاری کار ایران

مصطفی سالاری:

شناخت نیازمندی‌های جامعه هدف و استعدادهای هنرجویان معیار ارائه سرفصل‌های آموزشی باشد

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۵۴۲

استاندار گیلان گفت: از مباحثی که در آموزش فنی و حرفه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به نیازمندی‌های جامعه هدف و استعدادهای هنرجویان در سرفصل‌های آموزشی است.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دیدار و گفتگو کرد که در این دیدار سلیمان پاک سرشت با تقدیر از توجه استاندار گیلان به امر مهارت‌آموزی و توجه به توسعه آموزش‌های این بخش اظهار داشت: استان گیلان از ظرفیت و شاخص‌های توسعه مطلوبی برخوردار است که با افزایش مهارت در آن محورها به یکی از فصل‌های موفق کشور در اشتغال پایدار و صنعت تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه سال‌های اخیر تلاش شده تا تمرکز آموزشی از پایتخت برداشته شود، خاطرنشان کرد: با این تغییر و تحول در استان‌های مختلف با توجه به نیازمندی‌های آموزشی، هنرجوی با مهارت پرورش داده می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی افزود: از ابزارهای مهم توسعه مناطق کشور عملکرد مدیران و دیدگاه‌های آنها است لذا با توجه به جریان فکری مسئولان به امر مهارت و آموزش می‌توان رشد در آن حوزه را انتظار داشت.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین نظام جامع مهارت‌آموزی را گامی در مسیر توسعه محورهای آموزش مهارتی در کشور و بالا بردن توان عملی نیروی انسانی خواند و گفت: نیازمند تغییر در رویکرد فکری افراد جامعه در حوزه مهارت آموزی و جریان سازی فرهنگی برای توجه عمومی به مقوله مهارت آموزی هستیم.

استاندار گیلان نیز در این نشست اظهارداشت: یکی از مباحثی که در آموزش فنی  و حرفه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به نیازمندی‌های جامعه هدف و استعدادهای هنرجویان در سرفصل‌های آموزشی است.

وی رفع کاستی‌های حوزه‌های مهارتی را نیازمند تلاش تمامی دستگاه‌های متولی در بخش آموزش دانست و تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای به تنهایی نمی‌تواند در رسیدن به توسعه پایدار آموزشی موفق باشد.

نماینده‌عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه گیلان در دو حوزه کشاورزی و گردشگری پتانسیل ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: این آمادگی آمادگی وجود دارد که برای برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب یک تفاهم‌نامه مشترک میان استانداری گیلان و آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعتبار خوبی از محل اعتبارات استانی تأمین ‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز