خبرگزاری کار ایران

در هشت‌ماهه سالجاری رخ داد؛

تحقق ۶۶۹۷ میلیارد ریال طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۸۷۵

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: میزان سرمایه‌گذاری داخلی محقق شده در هشت‌ماهه سال‌جاری ۶۶۹۷ میلیارد ریال بود که بیانگر افزایش ۹۸ درصدی در شاخص جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در محورهای اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد انزلی است.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، میزان سرمایه‌گذاری داخلی محقق شده در هشت‌ماهه سال جاری ۶۶۹۷ میلیارد ریال بود که در قیاس با همین مدت در سال قبل که ۳۳۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری تحقق یافته بوده، بیانگر افزایش ۹۸ درصدی در شاخص جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در محورهای اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد انزلی است.

بنابراین از فروردین تا انتهای آبان‌ماه سال ۹۷ تعداد ۵۴ طرح سرمایه‌گذاری از میان طرح‌های ارائه شده به معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان، پس از بررسی در چارچوب قوانین و ضوابط سازمان مجوز فعالیت اخذ کردند که این تعداد در مقایسه با ۴۷ طرحی که در مدت مشابه سال گذشته مورد تصویب قرار گرفته بود، نشان‌دهنده رشد ۱۵ درصدی در تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری تصویب و جذب شده در منطقه آزاد انزلی است.

براین اساس در ارتباط با ارزش ریالی ۵۴ مجوز سرمایه‌گذاری صادر شده در این مدت باید به رقم ۲۱۸۴۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اظهار شده از سوی سرمایه‌گذاران اشاره کرد که در برابر ۱۹۳۰۷ میلیارد ریال ارزش مجوزهای سرمایه‌گذاری در هشت‌ماهه سال ۹۶، از افزایش ۱۳ درصدی این شاخص در سال‌جاری خبر می‌دهد.

بنابراین گزارش احداث و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی با رویکرد صادرات‌گرا، هتل، مراکز خدماتی، اقامتی و ایجاد مجموعه‌های تفریحی و گردشگری و مجتمع‌های مسکونی و رفاهی از مهمترین حوزه‌های فعالیت طرح‌های سرمایه‌گذاری فوق در طول هشت‌ماهه سال‌جاری است.

از سوی دیگر در زمینه میزان سرمایه‌گذاری خارجی محقق شده در طول هشت‌ماهه سال ۹۷، این منطقه با نرخ ۱۷۸درصد، به روند رشد خوبی دست یافته است. به این معنی که از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه سال‌گذشته این رقم ۳.۶ میلیون دلار بوده، این در حالی است که این رقم در همین مدت در سال ۹۷ به ۱۰ میلیون دلار بالغ شده است.

تداوم رشد در مهمترین شاخص عملکردی اقتصاد مقاومتی از سوی سازمان منطقه‌آزاد انزلی ظرف چهار سال گذشته به‌دلیل ثبات در برنامه‌های حمایتی و اجرای طرح‌های تشویقی نسبت به طرح‌های سرمایه گذاری، فعالان اقتصادی و بهبود در رونق فضای کسب و کار در سطح منطقه است.

در این میان توسعه و تکمیل زیر ساخت‌های عمرانی، اقتصادی و گردشگری نیز نقش موثری در جذب سرمایه‌گذار داشته، از سوی دیگر ارائه بسته‌های تشویقی به شرکت‌های دانش بنیان و صادرات‌محور، حمایت از واحدهای تولیدی از طریق تسهیلات بانکی در راستای تأمین سرمایه در گردش، فعال‌سازی ۶۲ واحد تولیدی –صنعتی نیمه راکد و راکد از مهمترین اقدامات این سازمان در حمایت از سرمایه گذاران است.

بهره‌برداری از کریدور جدید تجاری میان ایران و چین، شروع به کار فاز نخست مجتمع بندری کاسپین و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی از دیگر طرح‌هایی بوده که با اجرای آن زمینه تداوم رشد این منطقه در جذب سرمایه گذار محقق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز