خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد:

استفاده از فرصت جهانی فضای مجازی در رونق گردشگری گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۲۸۹

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: از فرصت جهانی فضای مجازی، می‌توان در رونق گردشگری گیلان استفاده کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست بررسی موضوعات گردشگری شهرستان ماسال با حضور شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ، محمدجواد عامر فرماندار و مسئولان شهرستان ماسال در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این نشست گفت : هرگونه تلاش در صنعت گردشگری و اثرات آن بر سایر حوزه ها، تاثیر بسزایی در ارزآوری دارد از این رو استفاده از ظرفیت‌های موجود شهرستان در تقویت بخش گردشگری به عنوان یک اصل یاد می‌شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد ؛ بارور کردن استعدادهای ذاتی مناطق روستایی، رونق اقتصادی منطقه را بالا برده و این موضوع جذب گردشگر را بدنبال خواهد داشت.
 
امیر انتخابی هویت بخشی به محصولات صنایع دستی را شرط تولید ثروت در این صنعت و ایجاد اشتغال پایدار دانست و تصریح کرد تمامی فعالیت‌های مرتبط با گردشگری نیازمند پیوست فرهنگی است.
 
دکتر امیر انتخابی ضمن تاکید بر ایجاد بازارچه های صنایع دستی و کمک در  احیاء رشته های منسوخ شده اذعان کرد: با نگاهی فرابخشی به موضوع گردشگری و تدوین برنامه های اصولی شاهد بالندگی مناطق کمتر توسعه یافته روستایی خواهیم بود.
 
متولی امر گردشگری در گیلان عزم ملی درتسهیل امر سرمایه گذاری، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان در ورود گردشگران خارجی را مهمتر از ایجاد زیرساخت گردشگری دانست و تاکید کرد کمک در تامین اعتبار مرمت آثار تاریخی از محل اعتبارات شهرستانی ، استفاده صحیح از فضای مجازی در معرفی پتانسیل‌ها و قابلیت‌های استان در ورود گردشگران خارجی نقش مهمی ایفاد می‌کنند.
 
شهرود امیرانتخابی وجود بناها و اماکن تاریخی شهرستان را به عنوان فرصت و ثروت معرفی کرد و گفت به ابنیه تاریخی به مثابه بخش کلنگی و ویران نگاه نکنیم.
 
امیرانتخابی در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش و حساسیت‌های جوامع محلی اشاره و تاکید کرد سرمایه گذاران بخش گردشگری از توانمندی نیروهای محلی در ایجاد کسب و کارهای جدید و رونق صنایع دستی استفاده کنند.
 
وی وجود دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و ایجاد فضای رقابتی را فرصتی مناسب در امر سرمایه گذاری دانست و بیان داشت انتظار می‌رود که دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در راستای ترویج گردشگری و معرفی فرهنگ و ظرفیت‌های طبیعی ، تاریخی اقدام موثری داشته باشند.
 
در پایان این نشست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن رونمایی از گواهی ثبت مجموعه عروسک های ماسال به نام های چیتن و چیمن از زحمات سرکار خانم پریساقاسمی تقدیر و تلاش در زمینه معرفی فلسفه وجودیی عروسک های سنتی و بومی تاکید کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز