خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه کمیته درآمدی در منطقه یک شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۹۳۳

جلسه کمیته منابع درآمدی منطقه یک شهرداری رشت با محوریت بررسی موضوع افزایش سطح درآمد و جذب بودجه حداکثری برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه کمیته منابع درآمدی منطقه یک شهرداری رشت با حضورعلی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، ناصرعطایی مدیر منطقه یک شهرداری رشت، یعقوب امیری سرپرست امور مالی شهرداری رشت، جواد حرفت‌خواه ریاست اداره تشخیص و وصول درآمد های شهرداری رشت با محوریت بررسی موضوع افزایش سطح درآمد و جذب بودجه حداکثری برگزار شد.

علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در جلسه کمیته درآمدی بر ضرورت تشکیل جلسات با هدف ارتقای درآمد‌زایی منطقه و پیگیری هر چه بیشتر وضعیت مطالبات تاکید کرد.

وی با اشاره به بدهی پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ به شهرداری رشت عنوان کرد: شهرداری مکلف است هر چه زودتر نسبت به اخذ طلب خود از این پرونده ها اقدام کند.

سرپرست شهرداری رشت در ادامه افزود: ارائه آمار بدهکاران تجاری، شناسایی و معرفی همه واحدهای تجاری غیر مجاز سطح منطقه برای تهیه گزارش کارشناسی و ارجاع به کمیسیون ماده صد جهت اخذ تصمیم و همچنین شناسایی تمامی تخلفات ساخت و سازها باید در دستور کار قرار گیرد.

بهارمست عنوان کرد: مالکان پرونده‌هایی که مشمول تبصره ۲ و ۳ شدند باید با مراجعه به شهرداری جرائم خود را پرداخت کنند که این امر محقق نمی شود مگر اینکه شهرداری در این امر مهم دخیل باشد.

وی در پایان افزود: وصول به موقع درآمدهای پیش‌بینی شده، مدیریت منطقه را در ارائه خدمات کارآمد و مکفی و نیز تحقق اهداف، برطبق برنامه‌های تدوین شده یاری ‌می‌کند لذا بسیار ضروری به نظر می‌رسد، عوامل مؤثر در معوق شدن مطالبات شهرداری شناسایی شده و راهکارهایی جهت چگونگی وصول آن پیشنهاد و اجرا شود.

ناصر عطایی شهردار منطقه یک رشت در جلسه کمیته درآمدی بر تلاش همه جانبه بخش‌های مختلف برای وصول درامدهای مصوب و رویکرد مشارکت محوری در موضوعات درآمدی تأکید کرد.

وی افزود: در میان بخش‌هاى مختلف مدیریت شهرى، تامین منابع مالى و درآمدى شهردارى ها اهمیت ویژه اى دارد زیرا ازیک سو کسب درآمد شهردارى ها تاثیر عمده اى در ارائه خدمات به شهروندان دارد و از سوى دیگرفقدان درآمد کافى نه تنها سبب عدم ایجاد خدمات ضرورى در شهرمی‌شود بلکه اساسا اجراى تمامى طرح ها و برنامه هاى شهرى را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

وی همچنین بررسی پرونده‌های در دست اقدام را در اولویت بندی مطالبات بر حسب زمان و تاریخ از راههای رسیدن سریع‌تر به مطالبات دانسته و گفت: باید در نحوه تامین منابع و رفع مشکلات منطقه همگی با هم و با تبادل نظر و کمک به یکدیگر تلاش کنیم.

عطایی با بیان اینکه باید بستر لازم جهت اعتمادسازی مردم به مجموعه شهرداری ایجاد شود، تصریح کرد: یکی از راهکارهای افزایش درآمد، تعامل و همکاری دو سویه شهروندان با شهرداری است که نتیجه آن علاوه بر کسب درآمد بیشتر برای شهرداری وارائه خدمات شهری مناسب‌تر به همشهریان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز