خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت:

توسعه‌گردشگری و کشاورزی باید متوازن باشد/جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۸۳۸

فرماندار شفت گفت: توسعه گردشگری و کشاورزی باید هم راستا و متوازن باشد.

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی در نشست کارگروه بوم گردی شفت با اشاره به اینکه تمامی ساز و کارها ، برای صدور پروانه ساختمانی واحدهای بوم گردی در شفت مهیا شده است، افزود: گام نخست توسعه بوم گردی ، ایجاد رغبت و اقبال عمومی به این طرح است و در این راستا پیگیری دستگاه های ذیربط تا مرحله پایانی ساخت و پس از آن باید ادامه یابد.

فرماندار شفت با بیان اینکه موافقت اصولی برای 30 طرح ساخت با مجموع 210 واحد بوم گردی و 7 طرح مرمت در این شهرستان صادر شده است، افزود: تاکنون 26 پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال شده است . 

وی با قدردانی از تلاش های دهیاران ، بخشداران و دستگاه های ذیربط برای تسریع در روند بررسی پرونده های بوم گردی در این شهرستان افزود : اکنون زمان رسیدن به نتیجه است و نیاز به تعاون بیشتری است.

محسنی در ادامه اطلاع رسانی صحیح و ایجاد امید را یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی برای رونق گردشگری برشمرد و افزود: مرحله دوم اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با اولویت بوم‌گردی اجرایی می‌شود.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه توسعه گردشگری و کشاورزی باید هم راستا و متوازن باشد، افزود: از تغییر کاربری زمین‌های شالی و باغ های چای برای ساخت واحدهای بوم‌گردی در این شهرستان جلوگیری می شود .

وی در پایان دستور داد نشست‌های فرعی کارگروه بوم گردی در بخشداری ها تشکیل و گزارش های آن به فرمانداری ارسال شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز