خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

اتمام مجتمع آدینه به میلیاردها تومان اعتبار نیاز دارد/ روزانه طلبکاران جدیدی در مصلای رشت پیدا می‌شوند/ بدهی میلیاردی احداث ساختمان حوزه علمیه امیرالمؤمنین

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۳۲

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وضعیت مجتمع آدینه گفت: تاکنون حدود ۲۰ جلسه در مورد وضعیت مجتمع مذکور برگزار کردیم اما اتمام مجتمع آدینه به ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایلنا، رسول فلاحتی در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان گیلان در قم با اشاره به وضعیت استان اظهار کرد: نمی‌خواهم سیاه‌نمایی کنم اما برای گیلان کار زیادی انجام نشده و وضعیت مطلوب نیست.

وی به تلاش عالمان دینی در قبل از انقلاب اسلامی در گیلان اشاره کرد و افزود: با توجه به موقعیت ژئوپلیتیکی گیلان که دروازه ورود و خروج تمدن اروپا به کشور محسوب می‌شود، در دو قرن گذشته عالمان دینی تلاش بسیاری کردند و آیین و مذهب مردم منطقه حفظ شده است.

امام جمعه رشت با تاکید بر نقش عالمان دینی در مقاومت ورود تفکرهای انحرافی به گیلان، بیان کرد: گاهی از مواقع حدود ۵۰ مجتهد در استان حضور داشتند و این امر دژ مستحکمی در مقابل تفکرهای انحرافی بود.

وضعیت نابسامان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گیلان

فلاحتی در ادامه به وضعیت نابسامان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گیلان در بدو ورود خود به این استان اشاره کرد و گفت: وضعیتی نابسامان از اقتصادی و سیاسی را تحویل گرفته ام.

وی با بیان اینکه قبل از مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در گیلان دو مطلب را مطرح کردم، تصریح کرد: مطلب نخست مسئله مجتمع آدینه بود که یک پروسه خطرناک در کشور است و خواستار درگیر نشدن با این موضوع شدم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دفتر این نهاد را به ویرانه‌ای هنگام تحویل گرفتن تشبیه کرد و متذکر شد: نخستین موضوع تصفیه دفتر بود زیرا افرادی که مسئولیت هایی را به عهده داشتند، ویرانگر بودند و حتی یکی از آن افراد که عهده دار مسئولیت مساجد بود، با مبانی دینی و عقلانی مطابقت نداشت.

وی از ادامه تغییر و تحول در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان خبر داد و یادآور شد: افرادی که در دفتر فعالیت می‌کنند باید پاک دست‌ باشند ضمن اینکه از روز نخست تلاش ما بر این بوده که دفتر نماینده ولی فقیه در استان نهادی امن برای مردم باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برای بنده حزب، داشتن اندیشه سیاسی و جناح مهم نیست، اظهار کرد: وجود افراد دست‌پاک و دلداده به کار برای مردم مهم است.

فلاحتی بر مطالبه‌گری خواسته‌های مردم تاکید کرد و افزود: نمایندگان مردم در مجلس نیز باید مطالبه‌گری داشته باشند اما عده‌ای از آنان به‌دنبال عزل و نصب مدیران هستند.

وی با تأکید بر مقابله با عزل و نصب‌ها توسط نمایندگان، بیان کرد: نمایندگان باید به دولتمردان مشاوره دهند نه اینکه به دنبال عزل و نصب مسئولان باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به رشت بدون شهردار اشاره کرد و گفت: خود اعضای شورای شهر مسؤولیت انتخاب شهردار را به عهده دارند و از انتخاب آنها حمایت می‌کنیم اما اگر خراب کردند باید پاسخگو باشند.

فلاحتی بر سالم بودن دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد و متذکر شد: اگر فردی در این دفتر بخواهد دنبال زدوبند باشد و آن را سکوی پرتاب برای تصدی‌های دیگر بداند، عذر او را می‌خواهیم.

پرکردن خودروی مسئولان کشوری از برنج، چای، عسل و… برای حفظ مسئولیت، ذلت است

وی، خواستار عزت مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در گیلان شد و خاطرنشان کرد: به تمام مسؤولان، فرمانداران و مدیران استان اعلام کردم اگر بخواهند صندوق عقب خودروی مسئولان کشوری که به استان می‌آیند، را از برنج، چای، عسل و … پر کنند، ذلت است.

فلاحتی با اشاره به برگزاری بیش از ۷۰۰ جلسه از ابتدای قبول مسئولیت نماینده ولی فقیه در گیلان با مسئولان سازمان‌ها، دستگاه‌ها و اداره‌های مختلف در استان، یادآور شد: روزانه به طور میانگین ۱۳.۵ ساعت جلسه برگزار شده است ضمن اینکه حدود چهار هزار نفر مراجعه‌کننده در زمینه‌های مختلف معیشتی و اجتماعی به دفتر داشتیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به حکم مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب سه مطلب را برای بنده فرمودند و نخستین آن سلوک معنوی با جوانان بود که از دغدغه‌های بنده است.

وی، وضعیت مساجد را یکی از معضلات گیلان برشمرد و اظهار کرد: ستاد امور رسیدگی به مساجد استان با عضویت سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و روحانیون استان تشکیل شده است.

فلاحتی اضافه کرد: مسجد از امام جماعت، مردم و هیئت امنا تشکیل شده و اگر مشکلی پیش آید ستاد مذکور به آن رسیدگی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دیدار با علمای معمر از برنامه‌های ما در استان است، تصریح کرد: در دیدار با روحانیون مذکور به درد دل آنها گوش می‌دهیم و به مسئولان مربوطه منتقل می‌کنیم.

وی، بررسی وضعیت علمای اهل تسنن گیلان را از جمله برنامه‌ها در استان عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود شش جلسه با علمای اهل سنت گیلان برگزار کردیم و درد دل آنها را شنیدیم.

فلاحتی با اشاره به دیدار با اهالی ورزش گیلان، بیان کرد: سرکشی به شهرستان‌های مختلف، دیدار مردمی، شرکت در شورای اداری و شنیدن درد دل مدیران شهرستانی و انتقال مشکلات آنها به مسوولان استانی از دیگر فعالیت‌های انجام شده تاکنون است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به وضعیت مجتمع آدینه اشاره کرد و یادآور شد: علی رغم اینکه باعث و بانی مشکلات این مجتمع بنده نیستم، اما تاکنون حدود ۲۰ جلسه در مورد وضعیت مجتمع مذکور برگزار کردیم ولی اتمام کار مجتمع آدینه به میلیاردها تومان اعتبار نیاز دارد.

وی از بدهی میلیاردی احداث ساختمان حوزه علمیه امیرالمؤمنین علی(ع) در رشت خبر داد و متذکر شد: جایگاه سوخت سی.ان.جی متعلق به حوزه مذکور ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی داشت و با احتساب سود آن اکنون ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بدهی دارد.

وی با اشاره به بدهی ۲۲ میلیارد تومانی دفتر نماینده ولی فقیه، اظهار کرد: از زمان احداث مصلای رشت تاکنون توجهی برای تعمیرات آن نشده و اکنون مبلغ ۱۱ میلیارد تومان هزینه تعمیرات مصلی است ضمن اینکه هر روز طلبکاران جدیدی در دفتر پیدا می‌شوند.

فلاحتی به مسئولیت شورای عالی حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گیلان اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود ۴۰ جلسه با مسؤولان و مدیران حوزه های علمیه و مجمعه طلاب استان برگزار شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عضویت هیئت امنای دانشگاه آزاد گیلان از دیگر مسئولیت‌های محول شده به بنده است، تصریح کرد: ۳۸ هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های آزاد استان تحصیل می‌کنند و باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.

وی، بازدید از مناطق سیل‌زده استان را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: پیگیر مشکلات مردم در مناطق حادثه دیده گیلان هستم.

فلاحتی با اشاره به برگزاری درس خارج از مهرماه جاری در گیلان، بیان کرد: در کشور درس خارج گیلان، بناب، کرمان و بوشهر در سامانه حوزه علمیه پذیرفته شده و هفته‌ای سه جلسه درس خارج در استان برگزار می‌شود که در آن احساس حیات می‌کنم.

امام جمعه رشت به نظارت در تمام بخش‌های خرد و کلان گیلان اشاره کرد و یادآور شد: از وضعیت تمام نقاط استان مطلع هستم و با وجود مردم خوبی که داریم نباید کاری کنیم که در سختی زندگی کنند.

وی با تاکید براینکه به‌دنبال مدیران چشم‌پاک، دست‌پاک، دارای فهم مدیریت سیاسی و اجتماعی و فاضل در گیلان هستیم، متذکر شد: مدیر باید بتواند شرایط اجتماعی که در آن قرار دارد، را بشناسد.

فلاحتی، فرهنگ عمومی را از دیگر برنامه‌های خود در گیلان دانست و خاطرنشان کرد: برنامه فرهنگ عمومی استان را برای تعدادی از مراجع تقلید بیان کردم و ایشان آن را تأیید کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه برنامه فرهنگ عمومی استان هنوز عملیاتی نشده است، اظهار کرد: موضوع فرهنگ عمومی گیلان بزرگ‌ترین برنامه در گیلان است و باید فعالیت بسیاری در این زمینه انجام شود.

وی، فرهنگ عمومی را شامل ۴۰ محور در عرصه‌های عفاف و حجاب، اداره‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مهدهای کودک، عفت عمومی و … عنوان کرد و افزود: نهادهای مختلف استان ۲۴ محور را به عهده دارند و بنده تمام آنها را مطالبه‌گری می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز