خبرگزاری کار ایران

فرماندار فومن تاکید کرد:

تعامل بیشتر ادارات و بانکها در پرداخت تسهیلات‌ روستایی

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۷۱۰

فرماندار فومن گفت: ادارات و بانکها در جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزای روستایی با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، فرماندار فومن درجلسه کارگروه اشتغال با بیان اینکه با توجه به ظرفیت گردشگری بالای شهرستان فومن این شهرستان نیازمند احداث واحدهای اقامتی و پذیرایی است، اظهار کرد: از بانکهای عامل انتظار می رود نسبت به طرح‌های اشتغالزای گردشگری که پیامدهای اقتصادی آنها در جهت توسعه شهرستان مشهود است، توجه بیشتری کنند.
محمود قاسم نژاد با تاکید بر اینکه قوانین و مقررات در راستای تسهیل امور مردم است نه اینکه گره‌ای در کار آنها ایجاد شود، متذکر شد: ادارات و بانکها در جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزای روستایی با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند.
نماینده عالی دولت در شهرستان فومن تاکید کرد: تسهیلات پرداختی باید منجر به ایجاد اشتغال و رونق تولید شود، بنابراین پول باید در جایی هزینه شود که دستاوردی برای توسعه شهرستان به دنبال داشته باشد.


وی همچنین با اشاره به گزارش رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی فومن مبنی بر پرداخت 9 درصد از طرحهای معرفی شده به بانک توسعه تعاون، پرداخت تنها 4.5 درصد از طرح های معرفی شده به پست بانک و همچنین 11 درصد از طرح های معرفی شده به صندوق کارآفرینی امید، تصریح کرد: از عملکرد این سه بانک در شهرستان فومن راضی نیستم.
در این جلسه همچنین ضمن بررسی مشکلات طرح های معرفی شده، تشکیل ستاد نظارت بر تسهیلات نیز تصویب شد.


 از مجموعه 23 میلیاردو 373 میلیون تومان طرح های معرفی شده به بانکهای عامل در بخش اشتغال روستایی 5 میلیارد و 270 میلیون تومان پرداخت شده است و شهرستان فومن رتبه دوم در جذب تسهیلات را داراست.

همچنین در بخش فراگیر نیز تاکنون از 8 میلیارد و 628 میلیارد تومان طرح معرفی شده به بانکها، 5 میلیارد و 186 میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز