خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

مدیران وظیفه دارند اعتماد عمومی را جلب کنند/ اقناع جامعه مهمترین وظیفه مدیران

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۷۵۷

فرماندار آستارا گفت: جلب اعتماد مردم نسبت به مدیران مهمترین مشکل در جامعه است که باید با اصلاح روش‌ها و عملکرد شفاف این بی اعتمادی جبران شود.

به گزاش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه شورای اداری شهرستان آستارا بیان کرد: اگرچه بخش مهمی از ساختار نظام مدیریتی کشور توسط افراد دلسوز، متعهد و خوشفکر اداره می‌شود اما سوء استفاده‌های برخی و یا عدم توانمندی و ناکارآمدی عده ای موجب ایجاد نارضایتی عمومی می شود.

وی اضافه کرد: از نگاه مردم هیچ تفاوتی بین دولت با سایر نهادهای حاکمیتی وجود ندارد و مردم همه را از چشم نظام می‌بینند که در این زمینه اگر مشکلی هست همه مسئول هستند.

وی یادآور شد: حتی در سطوح پایین دست در شهرستان‌ها و بخش‌ها هم مردم هرگونه رفتار مدیران از فرماندار، امام جمعه، نماینده مجلس و یا روسای ادارات و کارمندان آن ها را نیز از چشم نظام حاکمیتی می‌بینند که باید در این زمینه کارگزاران نظام دقت های لازم را داشته باشند چون نباید برای نظام هزینه ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: مردم دوستدار نظام هستند و در همه سطوح و مقاطع از آن حمایت کرده اند اما بی‌تدبیری‌های برخی و عدم توانایی در اجرای برنامه ها و سوء استفاده های عده ای موجب شده است تا زمینه های اعتراضات مردمی به وجود آید که باید با اصلاح رفتار و روش ها و استفاده از نیروهای کارآمد در حوزه‌های مدیریتی و کارشناسی موجبات استفاده بهتر مردم از خدمات نظام و دستاوردهای آن را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: هیچ کوتاهی در خدمات رسانی به مردم در شهرستان آستارا از سوی مدیران و دستگاه‌های اجرایی پذیرفتنی نیست و همه باید تلاش کنند بر اساس شرح وظایف به مردم خدمت شود.

فرماندار آستارا با تاکید بر بهره مندی از ابزارهای اطلاع رسانی و جامعه رسانه ای شهرستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا از این طریق برنامه ها و عملکرد ها و اقدامات خود را به اطلاع مردم برسانند و پاسخگوی خبرنگاران نیز باشند.

وی گفت: اقناع جامعه مهمترین وظیفه مدیران است که باید تلاش کنند مردم را نسبت به آنچه انجام می‌دهند قانع نمایند تا آنان نیز به مدیریت ها اعتماد کنند.

رنجکش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های مردم و چهره های شاخص و مراجع اجتماعی نیز از دیگر راهکارهایی که باید مورد استفاده مدیران قرار گیرد زیرا این افراد و تشکل ها نقش مهمی در تبیین اهداف دارند و اگر آنان قانع شوند می توانند بخش مهمی از جامعه را در راستای برنامه‌ها همراه کنند و مشارکت عمومی را شکل دهند.

وی اظهار داشت: نباید از ظرفیت‌های جامعه غفلت کرد و باید تلاش شود تا از هر فرصتی برای انسجام و همبستگی اجتماعی و وحدت ملی بهره مند شد تا کشور و نظام و در واقع مردم آسیب نبینند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان یادآور شد: آنچه در این شرایط مهم است اشرافیت بر بازارو جلوگیری از سوء استفاده از شرایط است و ستاد تنظیم بازار و دستگاههای نظارتی و تعزیرات حکومتی باید بتوانند با نظارت های کافی ضمن حمایت از تولیدکنندگان و کسبه از هرگونه افزایش قیمت بی رویه که موجب نارضایتی مردم و فشار بر آنها می شود را جلوگیری کنند و نباید اجازه دهند کالاهای مورد نیاز مردم که با ارز دولتی تامین می‌شود با قیمت‌های بالا به مردم عرضه شود.

فرماندار آستارا همچنین با اشاره به اجرای طرح های گردشگری در آستارا بر ضرورت حمایت از این طرح ها تاکید و خواستار نگاه واقع بینانه و  به دور از تعصبات تحت تاثیر برخی دیدگاه های غیر کارشناسی شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در گذشته در این شهرستان به دلیل بی دقتی و سکوت مردم و مسئولان آسیب‌های جدی به محیط زیست و منابع طبیعی رسیده است اما دریغ از یک تحرک و اعتراضی اما امروز به رغم اینکه تمام تلاش‌ها بر این است تا با نظرهای کارشناسی و بهره‌مندی از دیدگاه های حفاظتی و صیانتی سازمان های مسئول به توسعه پایدار طرح های گردشگری و اشتغال زایی پرداخته شود عده ای به دلیل کوتاه شدن دست آنها از برخی منافع به دنبال جو سازی هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح های گردشگری در اجرای پروژه راهسازی جنگلی آبشار لاتون و احیای تالاب استیل افزود: این دو طرح با نظر ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی اجرایی می‌شود و مرجع ما دیدگاههای کارشناسی این ادارات می‌باشد و اطمینان داریم که سازمان‌های مسئول با نگاه ویژه به چالش‌های زیست‌محیطی می‌نگرند و هرگز منافع عمومی را قربانی منفعت های گروهی و دیدگاه‌های شخصی وسازمانی نمی کنند.

 به گفته وی؛  هر اقدامی که در حوزه‌های مرتبط با محیط طبیعی در آستارا انجام می گیرد حتما به پیوست های زیست محیطی آن توجه می شود و بر اساس دانش روز و تجربیات دنیا عمل خواهد شد.

 وی ادامه داد: همه باید در این شهرستان تلاش کنیم تا فرصت ها از بین نرود و از هرگونه اقدام و یا سخنی که مانع توسعه آستارا می شود بپرهیزیم زیرا انچه که تاکنون در این شهرستان مشاهده شده و مانع از توسعه آن شده است اظهار نظر های غیر کارشناسی و یا رفتار های منفعت طلبانه گروهی و باندی بوده است که موجب از بین رفتن سرمایه های شهرستان حتی در حوزه های منابع انسانی شده است.

فرماندار آستارا در این جلسه ادامه داد: برای دغدغه‌های نماینده مردم احترام قائل هستم اما همراهی مسئولان در توسعه طرحهای گردشگری ضروری است و کلبه شناور راه‌اندازی شده در تالاب استیل بر اساس اصول زیست محیطی و متناسب با شرایط آن است  و در کمیته های تخصصی مربوطه این سازه مورد تاکید قرار گرفته  و هیچگونه مشکل زیست محیطی ندارد و اکنون هم به عنوان یک سازه تزیینی در تالاب قرار دارد.

یونس رنجکش گفت: با وجود اختصاص نیافتن اعتبار مصوب ساخت شناگاه و مبلمان در ساحل آستارا مرحله نخست آن با استفاده از ظرفیت شهرداری، فرمانداری و دستگاه های دیگر و با بکارگیری سازه های طبیعی ساخته شد تا آستارا بدون جذب اعتبار مصوب در اجرای این طرح‌ها پیشگام باشد زیرا اعتقاد داریم باید برای توسعه همواره یک گام به جلو آمد هرچند هزینه هایی را هم در حوزه ریسک مدیریتی باید در نظر گرفت.

وی ادامه داد: اجرای طرح های عمرانی بزرگ در آستارا نیازمند اعتبارات ملی است و از نماینده مردم‌ این شهرستان در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود همچون گذشته در این خصوص همت مضاعف داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از همراهی های امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین و سایر مدیران و شهرداری آستارادر اجرای طرح های خدمات رسانی به مردم خواستار انسجام بیشتر و هم گرایی های عمیق‌تر در این زمینه برای دستیابی مردم به آرامش و خدمات مناسب شد.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دولت از مسئولان خواست تا عملکردهای مجموعه تحت مدیریت خود را به نحو شایسته ای به گوش مردم برسانند و تلاش کنند تا کاستی‌های موجود نیز با حضور در جمع مردم برطرف شود.

فرماندار بندر آستارا گفت: مسئولان با ارائه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت به مردم در مناسبت های مختلف امید و نشاط لازم را در جامعه ایجاد کنند‌.

یونس رنجکش افزود: هفته دولت بهترین فرصت اعلام دستاوردهای دولت است و مدیران دستگاه‌های اجرایی ظرف یک هفته طرح های عمرانی آماده افتتاح خود را به فرمانداری اعلام کنند.

وی بیان کرد: مدیران باید برای پاسخگویی به مطالبات مردم اقدام و در مناسبت‌های مختلف همچون هفته دولت با استفاده از ملاقات های مردمی، مطبوعات و رسانه‌ها برای تقویت رابطه با مردم تلاش کنند .

رنجکش گفت: برای پیشگیری از وقوع بسیاری رویدادها باید اطلاعات صحیح در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود اما از ظرفیت خبرنگاران در این شهرستان  تاکنون به درستی استفاده نشده است.

فرماندار آستارا با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز ورود آزادگان به کشورگفت: آزادگان را نماد ایثار و مقاومت دانست و مدیران دستگاه‌ها را به تجلیل از آنها و رسیدگی به مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگر فراخواند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا امام جمعه آستارا هم ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل پیگیری مطالبات مردم و توصیه هایی که داشتند افزود : مشکلات مردم با پشت میز نشینی مسئولان حل نمی شود و نصیحت کردن سن و جایگاه نمی‌شناسد و باید در هر جایگاهی که باشیم نصیحت سازنده را بپذیریم زیرا که انسان نیازمند نصیحت است.

وی با انتقاد از لغزش برخی مدیران در جامعه اسلامی ادامه داد: اگر مدیری بلرزد مجموعه می لرزد و یک مجموعه بلغزد جامعه می‌لغزد که در جامعه ما به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولان خود و عملکردشان را ارزیابی کنند افزود: مسئولان باید از خود حسابرسی کنند تا ببینند چه اندازه در مقوله های  تکریم، تحویل گرفتن مردم حل مشکلات آنها و سایر بخش‌ها تأثیرگذار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیر جمهوری اسلامی باید متدین و دیندار باشد خاطرنشان کرد: مدیران باید حلال مشکلات مردم باشند و با حضور و در ملا عام از جمله مسجد پای صحبت های مردم و حل مشکلات جامعه بنشینند.

وی از شرایط حساس جامعه سخن گفت و تصریح کرد: عدم نظارت کافی از دلایل مشکلات موجود در بازار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا در این جلسه خواستار برخورد جدی با متخلفین و برهم زنندگان نظم بازار شد و اضافه کرد: باید با محتکر و متخلف طوری برخورد شود که دیگران درس عبرت بگیرند و بدانند که نمی‌شود به مردم خیانت کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم در نشست شورای اداریاین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری ضمن تشکر از اقدامات فرماندار آستارا اظهار کرد: هر زمان بخش خصوصی کاری را برعهده گرفته  است کیفیت در ارائه خدمات و ایجاد حس رقابت در بین دیگر بخش‌های خصوصی افزایش یافته است .

وی تعداد کارمندان دستگاه‌های اجرایی کشور را بیش از ۴ میلیون نفر برآورد کرد و گفت: اگر دولت توان اشتغال زایی ندارد طرح‌های عمرانی خود را به بخش‌های خصوصی واگذار کند زیرا با این اقدام هم فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان تحصیل‌کرده جویای کار ایجاد می شود و هم از حجم بدنه دولت کاسته می شود.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه گردشگری ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال زایی در سطح شهرستان وجود دارد گفت: کلنگ بهسازی راه آبشار لاتون از توابع بخش لوندویل شهرستان آستارا خیلی وقت است  به زمین خورده و عملیات بهسازی آن همچنان تداوم دارد.

وی افزود: به عنوان نماینده ملت و با استناد به نظر کارشناسان امر با استقرار کلبه شناور در تالاب استیل مخالف هستم و آلاچیق ها و سازه های چوبی به کار رفته در شناگاه جدید طرح ساحلی سفیر امید آستارا با شرایط جوی و بارش های متناوب این شهرستان سازگار نیست.

در ادامه فرماندار آستارا در پاسخ به سوالات نماینده در باب محیط زیست گفت: بر اساس اتفاقات و تاییدات محیط زیست استان و بازدیدهای فنی کارشناسان کلبه شناور استیل هیچ گونه آلودگی زیست محیطی نداشته و این یک سازه نمادین بوده و کاملا از لحاظ ورود پساب ها و دفع فاضلاب استاندارد بوده و این ساز در آینده تغییر کرده و اجرایی خواهد شد.

رنجکش اضافه کرد: نمونه های مختلفی از بهره‌برداری گردشگری در نقاط مختلف دنیا همانند تالاب استیل مشاهده می‌شود و عده‌ای بر اساس شنیده ها و دیدگاه های خاص احساسی رفتار کرده و باید پس از دانستن واقعیات اظهار نظر کنیم.

رنجکش در پاسخ به انتقاد نماینده در مورد طرح ساحلی سفیر امید گفت: این پروژه با دست خالی افتتاح شده و با وجود نبود اعتبار و عدم موافقت شخصی برای بهره‌برداری طرح به صورت آزمایشی افتتاح و مصالح آن بدنه فلز و چوب نراد و چوب او اس پی OSP بوده و مقاومت و سازگاری با تمام شرایط آب و هوایی را داشته و با دست خالی و وعده وعید و اعتبارات شهرداری و فرمانداری هزینه کردن بسیار سخت بوده و به عزیزان اطمینان خاطر می‌دهم که دغدغه های آنها پیگیری شده و از نماینده محترم خواهش می کنم در بخش جذب اعتبارات ملی دست ما را بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز