خبرگزاری کار ایران

نماینده آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس خبرداد:

آمار بالای سرطان در گیلان/علوم پزشکی‌گیلان با 600 میلیارد تومان بدهکارترین دانشگاه کشور

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۳۱۰

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کذب بودن ارقام 50 تا 60 میلیارد بدهکاری دانشگاه علوم پزشکی در رسانه‌ها گفت: مبلغ بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا از رشت،‌محمدحسین قربانی در دیدار با اصحاب رسانه با اشاره به کمبود بودجه در سال ۹۷ اظهار کرد: اگر منابع تملک دارایی‌ها تا ۳۱ تیرماه جذب نشوند بودجه برگشت می‌خورد که  با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده دو تا سه ماه فرصت بیشتر برای جذب سرمایه جهت کمک به دارایی‌های کشور گرفتیم.

وی با  اشاره به عدم جذب بودجه توسط برخی از استان‌ها از جمله گیلان و مازندران به دلیل  کمبود وقت  افزود: برخلاف انتظار طرح اخذ فرصت اضافی برای جذب سرمایه با مخالفت شورای نگهبان مواجه و پس‌از آن برای مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد و امیدواریم  تا تاریخ  ۳۱ تیرماه نظر خود را اعلام کنند  تا با کمبود منابع مواجه نشویم.

نماینده شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه مجلس رویکرد واقع‌گرایانه به وضعیت جامعه دارد گفت: مجلس  شورای اسلامی با توجه به وضعیت معیشتی مردم و تورم جامعه که منجر به التهاب  جامعه شده از رئیس‌جمهور خواست تیم اقتصادی خود را تغییر دهد.

اشتباه دولت در تک‌نرخی کردن ارز

وی با اشاره به هشدار خود در نطق  صحن  مجلس در باب  نوسانات ارز بیان کرد: دولت نتوانست آن را مدیریت کند ازاین‌رو این ناتوانی در مدیریت دولت  منجر به سؤال و تذکر به رئیس‌جمهور شده است.

قربانی با اشاره به اینکه دولت ارز را چهار هزار و ۲۰۰ تومان اعلام و آن را تک‌نرخی اعلام کرد تصریح کرد:  ازنظر این‌جانب اقدام دولت در تک‌نرخی کردن ارز  اشتباه بود چراکه  نمی‌توان  کالاهای اساسی مثل دارو  را با این قیمت وارد کرد ازاین‌رو، ارز ۳۸۰۰ تومانی را  موردتوجه قرار داده‌ایم.

نماینده آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر با بیان اینکه ما با کمبود بودجه  ۵۰ هزار میلیاردی مواجه هستیم  تصریح کرد: این کمبود بودجه در کارهای عمرانی خود را  نشان می‌دهد زیرا دولت  قادر به کم کردن  حقوق کارمندان خود  نبوده  که این عامل به‌ رغم تلاش‌های دولت   منجر به قفل شدن کار عمرانی در کشور و عدم پیشرفت در این زمینه شده است.  

 وجود یک بیمارستان تخصصی سرطان الزاماً نیاز نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر  الزام وجود یک بیمارستان تک تخصصی برای سرطان با توجه به آمار بالای سرطان در گیلان گفت: در گیلان متأسفانه بیمارستان عمومی که درمان همه بیماری‌ها را دربر بگیرد وجود ندارد و این باعث افزایش هزینه می‌شود

وی با ابراز نگرانی از آمار بالای سرطان در گیلان به دلیل آب‌های زیرزمینی و پسماند تصریح کرد: وجود یک بیمارستان تخصصی سرطان الزاماً نیاز نیست چون بیمارستان‌های رازی، حشمت، پورسینا و ۱۷ شهریور آمادگی علمی  و تخصصی درباره درمان سرطان را دارند، هرچند   بیمارستان تخصصی پروفسور سمیعی نیز  در لاکان بااعتبار ۳۴ میلیارد در حال ساخت است.

فقدان تیم اجرایی قوی عامل بدهکاری علوم پزشکی گیلان

عضو مجمع نمایندگان گیلان  با اشاره به بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ما امروز در دانشگاه علوم پزشکی گیلان  شاهد یک‌سو تدبیر و مدیریت هستیم، ازاین‌رو، بارها در صحن علنی مجلس تذکر و با وزیر هم دراین‌باره مشاجره داشتم، چراکه فکر می‌کنم دوستان ما در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به فکر حضور در بخش خصوصی هستند.

وی فقدان یک تیم اجرایی قوی در دانشگاه گیلان را  عامل بدهکاری علوم پزشکی گیلان دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان  یکی از بدهکارترین دانشگاه‌ها در سطح کشور  محسوب می‌شود که  رتبه دوم از آخر را  به نام خود ثبت کرده است.

قربانی با اشاره به کذب بودن ارقام ۵۰ تا ۶۰ میلیارد بدهکاری دانشگاه علوم پزشکی در رسانه‌ها افزود: مبلغ بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان حدود ۶۰۰ میلیارد  تومان است لذا  دانشگاه می‌تواند  از آوردن نیروهایی که کارایی نداشته و حقوق نجومی می‌گیرند جلوگیری  و یا املاک خود را بفروشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز