خبرگزاری کار ایران

رسولی عنوان کرد:

مناسب‌سازی فضای شهر و ارائه خدمات به شهروندان معلول شاخص پویایی مدیریت شهری

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۲۸۳

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای رشت گفت: مناسب‌سازی فضای شهر و ارائه خدمات به شهروندان معلول شاخص پویایی مدیریت شهری است.

به گزارش ایلنا از رشت، هشتاد و چهارمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با دستور بحث و بررسی در مورد مناسب سازی فضاهای شهری شهر رشت در تالار شورا برگزار شد.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با تشریح اقدامات عمرانی که سال‌های اخیر در سطح شهر صورت گرفته، اظهار داشت: ماه‌های اخیر به‌دلیل هزینه‌های هنگفت گذشته در حوزه عمران در حال گذار و در مرحله تامین منابع مالی برای پرداخت بدهی‌های شهرداری و شروع پروژه‌های جدید بودیم که خوشبختانه با مدیریت صحیح و تلاش مجموعه مدیریت‌شهری، شهرداری موفق به مدیریت منابع مالی خود و انجام بخش عمده ای از تعهدات خود شد.

رضا رسولی با اشاره شهروندانی که از محدودیت حرکتی و نابینایی رنج می‌برند وظیفه مدیریت‌شهری بخصوص در حوزه عمرانی را سیاست‌گذاری در این بخش با در نظر گرفتن شرایط این شهروندان دانست و مناسب‌سازی فضای شهری به فراخور حال این عزیزان را شاخصی مناسب بذای ارزیابی پویایی شهر و مدیریت شهری دانست.

عضو شورای‌شهر رشت با ذکر اینکه بررسی آمارها نشانگر این است که شهر رشت سال‌های آینده با جمعیتی قابل توجه از سالمندان روبرو خواهد شد بر لزوم ایجاد بستر و زیرساخت مناسب در شهر برای پذیرش این موضوع تاکید کرد.

وی افزود: در راستای مناسب سازی فضای‌شهری در سال‌های اخیر اقداماتی صورت گرفته که باید با بررسی‌های کارشناسی و حمایت همه نهادهای متولی با ضرب‌آهنگی منظم و سرعتی قابل‌قبول به این روند تسریع بخشید.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به اینکه پارکها، معابر عمومی، ساختمان‌ها اعم از اداری و مسکونی و حمل‌ونقل عمومی نقاط هدف در طرح مناسب‌سازی فضای شهری محسوب می‌شود خواستار توجه ویژه نهادهای عمرانی از قبیل مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری به مؤلفه‌های مناسب‌سازی به عنوان قوانین اجتناب‌ناپذیر شد.

رسولی علت عدم دعوت از نمایندگان سمن‌های معلولان جسمی و حرکتی را نامناسب بودن فضای ساختمان شورای‌شهر برای حضور این عزیزان در صحن شورا دانست و از این عزیزان پوزش خواست.

عضو شورای‌شهر رشت ادامه داد: متاسفانه در بخش تئوری و پلان‌ها همه ضوابط مناسب‌سازی لحاظ می‌شود اما در اجرا ضمانت اجرایی مناسب وجود ندارد و اصلاح این معضل نیازمند اعمال نظارت کافی است.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به فعالیت ستاد استانی مناسب‌سازی و اعمال نگاهی جامع و تجمیع ظرفیت‌ها اقدامات مقتضی در راستای تسهیل زیست‌شهری شهروندان دارای محدودیت حرکتی صورت گیرد و رشت به عنوان "اولین شهر بدون مانع" در کشور معرفی شود.

عاقل‌منش نیز با بیان اینکه موفقیت هر مجموعه در گرو پشتکار و استمرار اهداف مد نظر آن است، ادامه داد: متاسفانه عدم توجه لازم به معضلات حوزه ناتوانان حرکتی و بینایی از سوی متولیان امر رسیدن به اهداف مدنظر را با تاخیر مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه شورای‌شهر به عنوان نهادی مردمی با تمام ظرفیت خود پیگیر حل مشکلات این عزیزان خواهد بود خواستار اطلاع‌رسانی بهزیستی از اقدامات شهرداری در زمینه مناسب‌سازی به مددجویان خود شد.

در انتهای جلسه با تاکید بر آموزش پیمانکاران و نیروهای حوزه عمران شهرداری اخذ تفاهم‌نامه با بهزیستی برای آموزش مناسب‌سازی به پیمانکاران و مدیران و مشاوران و الزام به اخذ گواهینامه مناسب‌سازی و همچنین عوارض تشویقی در حوزه اجرا مؤلفه‌های مناسب‌سازی در ساخت و سازها مصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز