خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان:

توجه به امور رفاهی رانندگان حمل و نقل برون شهری ضروری است

کد خبر : ۱۸۵۳۵۶

اولین جلسه برنامه‌ریزی امور حمل و نقل استان با حضور مدیر کل، کارکنان، اعضاء انجمن های صنفی کالا، مسافر، رانندگان و سایر مدعوین و با تاکید بر امور رفاهی رانندگان این بخش برگزار شد.

این جلسه با هدف آشنایی مدیر کل با دست اندرکاران حمل و نقل عمومی و بررسی چگونگی عملکرد آنان به منظور ارائه برنامه‌های این بخش در محل اداره کل برگزار شد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ در ابتدای جلسه معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان ضمن خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شرکت کنندگان گزارش کوتاهی از موقعیت شرکت‌ها و انجمن‌های حمل و نقلی استان را به سمع مدیر کل و حضار رساند.

بابک قهرمانی بیان کرد: ۱۳ انجمن در بخش کالا، مسافر و رانندگان در امور حمل و نقل استان همدان با فعالیت خود مجموعه کارکنان اداره کل در مقوله صدور صورت وضعیت، تعویض و تمدید و صدور کارت هوشمند ناوگان و رانندگان و برگزاری کلاس‌های آموزشی در بخش مسافر، کالا و رانندگان این اداره کل را یاری می‌کنند.

در ادامه جلسه نمایندگان انجمن‌های صنفی، ضمن تبریک انتصاب مدیر کل و آرزوی توفیق ایشان به معرفی انجمن صنفی مربوطه پرداخته و با ارائه گزارش کوتاهی از شیوه فعالیت انجمن، خواستار ارائه راهکار به منظور ادامه فعالیت و تلاش برای ارتقاء سطح خدمات در استان شدند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان نیز با استعانت از خداوند متعال و آرزوی توفیق بهره گیری از نعمات ماه مبارک رمضان، به تشریح شیوه‌ها و برنامه‌های حمل و نقل دراستان پرداخت.

نصرت اله حیدری اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی ارتباط با انجمن‌های صنفی هماهنگی اداره کل جهت انجام وظایف ذاتی انجمن از جمله رسیدگی به مشکلات رانندگان، مقوله مسکن، تعاونی مصرف، بیمه وسایر امور رفاهی آنان است.

وی افزود: انسان برای زندگی در دو حوزه تلاش می‌کند حوزه مادی و حوزه معنوی؛ که با توجه به حساسیت حرفه‌ای رانندگان باید برای انجام حوزه مادی و پرداختن به امر معاش دغدغه‌های ذهنی کمتری داشته باشند و از وظایف انجمن رسیدگی به امور رانندگان است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌ها تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی این مجموعه در حوزه ایمنی تعریف شده است و در واقع ماهیت کار ما مقوله ایمنی است با اینکه خوشبختانه در سطح کشور شاهد کاهش حوادثو تلفات هستیم ولی در مقایسه با سطح جهانی و اهمیت موضوع باید تلاش خود را در این زمینه افزایش دهیم.

وی یاد آور شد: این موضوع علاوه بر توجه به جاده‌ها و اجرای سیستم‌های جدید در حوزه راه‌ها مشارکت مسوولین و رانندگان عزیز و همه دست اندرکاران حمل و نقل به ویژه مدیران فنی، در جلوگیری از حرکت وسائط نقلیه دارای مشکل در جاده‌ها را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: از دیگر وظایف انجمن‌ها آشکار سازی نقاط ضعف در حوزه‌های فعالیت خود است زیرا این عزیزان با حضور بیشتر در حوزه فعالیت خود، نقش به سزایی را در امور حمل و نقل کالا، مسافر و امور رانندگان دارند و با اطلاع رسانی موارد می‌توانند مانع از تضیع حقوق دست اندرکاران و دولت شوند.

وی افزود: مسوولین نظارت در اداره کل با اطلاع از موارد قوت و ضعف خواهند توانست نسبت به افزایش اعتبار برای تقویت موارد و از بین بردن ضعف‌ها بهره گرفته و در ‌‌نهایت سطح ارائه خدمات را ارتقاء بخشند.

حیدری با اشاره به واگذاری امور حمل و نقل روستائیان و لزوم ساماندهی این بخش گفت: البته این طرح نیاز به زمان داشته و باید ‌‌نهایت سعی بر این باشد تا در حداقل زمان بیشترین تحول در امر ساماندهی حمل و نقل روستائیان را با افزایش دفا‌تر خدماتی و دعوت از ناوگان مناسب داشته باشیم.

وی در خاتمه با تاکید بر اهمیت بحثسفر و مسافر در حمل و نقل عمومی گفت نظارت بر رفتار رانندگان، تکریم مسافران، توجه به زمان توقف برای ادای فریضه نماز و خدمات قابل ارائه و رعایت سایر حقوق مسافرین باید در راس امور بخش حمل و نقل مسافری و مد نظر انجمن صنفی‌ها قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز