خبرگزاری کار ایران

آبفای گیلان برگزار کرد؛

جشنواره بزرگ (من مراقب آبم) در پارک‌شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۶۵۸

جشنواره بزرگ «من مراقب آبم» با هدف آموزش مدیریت مصرف در راستای سازگاری با کم آبی در محوطه عمارت کلاه‌فرهنگی پارک‌شهر برگزار رشت شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در این جشن ضمن تشکر از حضور و استقبال مردم در سخنانی گفت: برگزاری این جشن و کمپین «من مراقب آبم» به منظور همراهی و مشارکت شهروندان در امر مدیریت مصرف و توجه ویژه به اهمیت آب است.

مدیرعامل آبفای گیلان آب را یک نیاز بسیار مهم برای ادامه حیات انسان‌ها دانست و افزود: زندگی بدون آب امکانپذیر نیست و علم و دانش بشر علیرغم تمام پیشرفت‌هایی که داشته تاکنون موفق به دستیابی به دانش تولید آب نشده است. وی در ادامه افزود: روش هایی برای تبدیل آب شور به آب شیرین ابداع شده اما تاکنون حتی یک قطره آب نیز تولید نشده است و باید بدانیم که از مجموع تمام آب های موجود در سطح زمین تنها 2.5٪ آن آب شیرین و قابل استفاده است که بخش عظیمی از آن در یخ‌های قطبی و تنها بخش کوچکی در رودخانه ها و منابع زیرزمینی و قابل استفاده انسان هاست.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در ادامه به افزایش مصرف در سالیان اخیر به دلیل افزایش جمعیت، افزایش سطح بهداشت و تولیدات صنعتی اشاره و تشریح کرد: در کنار این افزایش مصرف، با کاهش بارش ها به دلیل گرم شدن زمین مواجه هستیم .

وی همچنین یادآور شد: به همین دلیل برای مقابله با این مساله باید روش هایی را برای مدیریت مصرف آب و سازگاری با کم آبی در نظر بگیریم و مهم ترین دغدغه و اولویت ما مدیریت تقاضا و فرهنگ‌سازی در مصرف آب است.

 حسینی در ادامه سخنان خود به مدیریت مصرف آب و مصرف بهینه اشاره و خاطرنشان کرد: هدف ما کم مصرف کردن نیست چرا که باید نیاز های اساسی شهروندان برطرف شود تا به سلامتی و بهداشت مردم لطمه وارد نشود و با آموزش مصرف صحیح از هدررفت آب جلوگیری کنیم.

مدیرعامل آبفای گیلان خاطرنشان کرد: معتقدیم هیچ کاری بدون مشارکت و همکاری مردم و سازمان های مردم نهاد امکان پذیر نیست و باید مسائل و مشکلات پیش رو را با مردم در میان بگذاریم و در کنار هم مراقب آب باشیم.

در بخش دیگر این جشنواره حجت جذب عضو شورای شهر و رییس شورای شهرستان رشت در سخنانی گفت: باید بپذیریم که در آینده بسیار نزدیک با بحران آب مواجه هستیم و جنگ آینده در دنیا جنگ «آب» خواهد بود.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته میزان بارش ها در کشور به طور محسوس و قابل ملاحظه ای کاهش یافته و اگر مصرف آب را مدیریت نکنیم قطعا دچار بحران و مشکل خواهیم شد.

عضو شورای شهر رشت در ادامه بیان داشت: باید همه مردم در موضوع آب اطلاعات کافی داشته باشند و از طریق رسانه ها و سمن های مردم نهاد بهترین آموزش ها را به مردم ارائه کنیم و با جلب مشارکت مردم، چالش آیندگان را از بحران بزرگ در مساله آب مرتفع نمائیم.

سپس عاقل‌منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با تأکید بر اهمیت مدیریت مصرف تصریح کرد: بهینه سازی مصرف آب باید از خودمان شروع شود و برای ترویج این فرهنگ همه باید مشارکت داشته باشند و از این سرمایه ملی حفاظت نمایند.

وی حفاظت از منابع آبی را یک وظیفه همگانی دانست و افزود: باید هم پیمان شویم و درست مصرف کنیم و روشهای مصرف درست را به دیگران نیز بیاموزیم و این جشنواره گام آغازین برای دستیابی به یک هدف مشترک و آن پرهیز از مصرف بی رویه آب است.

در حاشیه این جشنواره غرفه‌هایی با موضوعات تخصصی و آموزشی مرتبط با منابع آبی در دسترس، نحوه مصرف آب، نقاشی کودکان با موضوع آب و همچنین آشنایی مردم با سامانه ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب گیلان با مشارکت موسسه زیست محیطی سبزکاران بالان دایر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز