خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال خبر داد:

دپوی زباله در ماسال ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۷۸۱

فرماندار ماسال بر لزوم برنامه ریزی جامع شهرداری ها در خصوص دفع اصولی زباله و عدم انباشت زباله جمع آوری شده در سطح این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمد جواد عامر در جلسه کمیته پسماند شهرستان ماسال با تاکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات کمیته  پسماند در هفته آخر هر ماه ، اظهار داشت: در بخش مدیریت پسماند، دفع اصولی زباله و فرهنگ سازی جهت تفکیک زباله از مبدا نیازمند برنامه ریزی جدی هستیم.

وی  با بیان اینکه شهرداری ها و بخشداران  باید طی 15 روز آینده برنامه سالیانه برای تفکیک زباله از مبدا  را به صورت زمانبندی شده به اداره محیط زیست اعلام کنند، افزود:  با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم و راهبرد نهایی در این زمینه از سوی کمیته پسماند مشخص  و ابلاغ خواهد شد.

فرماندار ماسال هر گونه دفع و دپوی زباله در شهرستان  را ممنوع دانست و از  شهرداران خواست: حداکثر طی دو ماه آینده، خواهند در خصوص اجرای این مصوبه و عدم دپوی زباله در سطح شهرستان تعیین تکلیف کنند.

رئیس کمیته پسماند شهرستان ماسال با اشاره به لزوم تدوین برنامه ای مشخص برای جمع آوری زباله  هتل ها، تالارها و کارخانه ها، خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم است  اداره گردشگری  در کنار اداره  صنعت، معدن و تجارت  زمینه  لازم جهت انعقاد  قرارداد آنها با شهرداریها  را فراهم کنند  تا بحث زباله‌های این اماکن تعیین تکلیف شود.

 عامر اجرای طرح تفکیک زباله در سطح روستاهای شهرستان را بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد و از بخشداران بخش های مرکزی و شاندرمن خواست:   طی یک هفته آینده، هر کدام حداقل یک روستا را به عنوان روستای عآری از زباله اعلام کنند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح تفکیک زباله از سوی همه ادارات شهرستان، از شهرداران خواست: در مکاتبه ای به  همه ادارات اعلام کنند که از تاریخ 15 تیرماه هیچ گونه زباله غیر تفکیک شده از سوی آنها تحویل گرفته نخواهد شد و شهرداران مسئولیتی در قبال زباله های تفکیک نشده ادارات نخواهند داشت.

فرماندار ماسال آموزش و نهادینه سازی فرهنگ در زمینه تفکیک زباله از مبدا را نکته کلیدی در اجرای این طرح دانست و  افزود: اداره محیط زیست موظف است تا  پایان مرداد کارشناسان خود را برای آموزش به مراکز مختلف و از پیش اعلام شده شهرستان که نیاز به آموزش های تخصصی در زمینه تفکیک زیاله از مبدا خواهند داشت، در اختیار این نهادها قرار دهند.

رئیس کمیته پسماند شهرستان با  تاکید بر لزوم اتخاذ اقدامات جدی از سوی  اداره محیط زیست در خصوص 42 نقطه ورود آلودگی به رودخانه خالکایی، گفت: در جلسات آتی کمیته پسماند ، این موضوع به صورت اساسی مورد واکاوی و اقدامات صورت پذیرفته در این خصوص ارزیابی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز