خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال در دیدار با مدیرکل محیط زیست گیلان خبر داد:

اجرای طرح ساماندهی زباله و امکانات رفاهی بهداشتی در ماسال

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۱۰۰

فرماندار ماسال در دیدار با مدیرکل محیط زیست گیلان، از اجرای طرح ساماندهی زباله و امکانات رفاهی بهداشتی در ییلاقات ماسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمود قاسم نژاد صبح امروز در دیدار با مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه خوشبختانه شهرستان ماسال به لحاظ فعالیت های اجتماعی و زیست محیطی مردمی، جزء شهرستان های پیشروی استان محسوب می شود، افزود: مردم این شهرستان همواره از گذشته، به صورت خود جوش در راستای حفظ محیط زیست و طبیعت بومی خود، فعال بوده اند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی چند سال اخیر در جهت مدیریت پسماند و زباله شهرستان، اظهار داشت: خوشبختانه در زمینه دفن بهداشتی زباله و انتقال آن به سایت های استاندارد زباله، شاهد بهبود قابل ملاحظه ای بوده ایم، البته علی رغم این اقدامات، کماکان در خصوص تفکیک زباله از مبداء نیازمند تلاش بیشتر در جهت ارتقاء هستیم.

فرماندار ماسال با تاکید بر اینکه وضعیت مناطق ییلاقی به لحاظ مدیریت پسماند و زباله  با توجه به فقدان دهیاری در این مناطق، به هیچ وجه مناسب نبوده است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و طرح پیشنهادهای مختلف در کمیته پسماند و زباله شهرستان، طرح جمع آوری زباله ی شهرستان مبتنی بر ساز و کارهای فرهنگی و آموزشی با مشارکت بخش خصوصی در مناطق ییلاقی ماسال اجرایی می شود، همچنین بخش خصوصی در این طرح متعهد شده است امکانات رفاهی لازم از قبیل سرویس های بهداشتی بین راهی را در مسیر ییلاقی راه اندازی نماید.

قاسم ن‍ژاد با اشاره به تخصیص اعتبار ویژه از سوی  کمیته برنامه ریزی شهرستان به پروژه حفاظتی گردشگری زیستگاه مرال، اظهار امیدواری کرد: با توجه به اهمیتی که احداث این پروژه در زمینه ها ی حفاظت از این گونه ی کمیاب جانوری و رونق گردشگری دارد، در اسرع وقت شاهد تکمیل روند اجرایی این پروژه باشیم.

وی با بیان اینکه طبق بررسی های گروه جایکا،‌ رودخانه های مرغک و خالکایی در شهرستان ماسال از جمله معدود رودخانه های استان هستند که به دلیل خاصیت خود پالایشی، کماکان توانسته اند به عنوان پاک ترین رودخانه های استان محسوب شوند، افزود: به همین دلیل بسیاری گونه های آبزی کمیاب و در حال انقراض در رودخانه های شهرستان قابل مشاهده هستند، که باید این وضعیت همچنان حفظ و تداوم یابد.

مدیر کل محیط زیست گیلان نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت های فرماندار ماسال از پروژه ی زیستگاه گوزن مرال، اظهار داشت: با اعتبار خوبی که از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان، اختصاص داده شده است، شرایط خوبی در جهت پیشرفت و تکمیل این پروژه ایجاد شده است.

قربانعلی محمدپور با اشاره به اقدامات خوب صورت پذیرفته در زمینه ی مدیریت پسماند بیمارستانی شهرستان،‌ اظهار امیدواری کرد: با همکاری و هم افزایی بخشداران و شهرداران، مشکل پسماند عادی شهر ها و روستاهای شهرستان نیز به طور کامل رفع شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه جدی به حفظ منابع طبیعی، انفال عمومی از قبیل کوه و جنگل، گفت: به همین منظور اتخاذ تدابیر مناسب در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال می تواند بسیار موثر و راهگشا باشد.

اجرای طرح ساماندهی زباله و امکانات رفاهی بهداشتی در ماسال

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز