خبرگزاری کار ایران

منا ابروفراخ:

توسعه فرهنگی و کاهش ناهنجاری اجتماعی تلاشی ارزشمند از سوی تشکل‌های مردم‌نهاد است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۶۰۳

نشست هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان به ریاست سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، منا ابروفراخ در این نشست مشارکت اجتماعی را از اصلی‌ترین محورهای توسعه سرمایه اجتماعی خواند و افزود: استحکام بخشی به پایه‌های مردم سالاری در هر کشور در گرو توجه به مشارکت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی سابقه ای ممتاز در تشکیل گروه های ‌های مردمی یا سازمان‌های مردم نهاد دارد، تصریح کرد: حضور سازمان های مردم نهاد همواره مقیاس اندازه‌گیری مردم سالاری به شمار می آید.

ابروفراخ توجه به تشکل های مردم نهاد و حمایت از فعالیت های مدنی را رویکردی در جهت حفظ حقوق شهروندی خواند و گفت: حقوق شهروندی باید به گفتمان، هنجار و مطالبه در فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.

گفت: امروز در کشورهای پیشرفته فعالیت‌های مدنی به ویژه در زمینه مبارزه با ناهنجاری ها ،توسعه فرهنگی و حمایت از ارزش های انسانی تنها با ورود جدی سمن ها تحقق می یابد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با ارائه گزارشی از وضعیت سازمان های مردم نهاد به ضرورت ساماندهی و نظارت هر چه بیشتر بر عملکرد تشکل های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به روند موفق فعالیت‌های تشکل های مردم نهاد گیلان و لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی در جهت افزایش توان آنان خاطرنشان کرد: به‌زودی همایش و کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با قوانین و مقررات سمن ها برگزار می شود.

ابروفراخ خواستار نگاهی کارآمد به مقوله مشارکت از سوی تمامی دستگاه‌های اجرایی شد و در پایان از فعالان تشکل های مردم‌نهاد گیلان قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز