خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اجتماعی استانداری گیلان؛

باید خانواده ها را به سمت شکستن قلیان ها هدایت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۵۲۷

یکی از اقدامات پیشگیرانه، ملزم کردن مراکز ارائه خدمات قلیان به مشتریان که به صورت غیرقانونی هم عمل می کنند برای نصب تصاویر و یا نوشته های مربوط به اثرات نامطلوب مصرف آنها در مقابل دیدگاه مشتریان است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بر ضرورت حساس کردن خانواده ها و هدایت آنها برای شکستن قلیان ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، یونس رنجکش در جلسه کمیته پیشگیری از خطرات ناشی از مصرف قلیان و سیگار اظهار
داشت: راهکار برون رفت از تمامی ناهنجاری های و آسیسب های اجتماعی فرهنگ سازی است و ما باید بسترهای لازم را در این زمینه فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: تا زمانی اثرات سوء مصرف مواد دخانی نظیر قلیان برای مردم تبیین نشود آنها اقدامی انجام نخواهد داد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان یادآور شد: یکی از اقدامات پیشگیرانه، ملزم کردن مراکز ارائه خدمات قلیان به مشتریان که به صورت غیرقانونی هم عمل می کنند برای نصب تصاویر و یا نوشته های مربوط به اثرات نامطلوب مصرف آنها در مقابل دیدگاه مشتریان است.

به گفته وی، خانواده ها اگر از اثرات نامطلوب اجتماعی و فرهنگی و همچنین صدمات وارده به سلامت جسمی خود درخصوص مصرف قلیان و سیگار آگاهی بیشتری داشته باشند، هرگز به سراغ صدمه زدن به خود و عزیزانشان نمی روند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اضافه کرد: باید در خانواده ها این حساسیت را ایجاد کرد که مصرف قلیان و سیگار ضمن آنکه ابزار محرکی برای ورود به دنیای اعتیاد موادمخدر و نابودی جسم و روح آنان است، از نظر اقتصادی هم سهم قابل توجهی از درآمدهای آنان را به هدر می دهد.

به گفته وی، آموزش همگانی و فرهنگ سازی در جامعه مستلزم عزم ملی و مدیریت جهادی همه اجزای جامعه است و همه باید در سالی که به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته است زمینه های تحقق این شعار را که هدف
آن توسعه جامعه به سمت ایده آل ها است عملیاتی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز