خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان

خدمات رسانی به روستاهای سیل زده با جدیت در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۸۸۷

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان وضعیت خدمت رسانی به ساکنان روستاهای سیل زده را مناسب ارزیابی کرد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی به منظور رفع بحران در مناطق سیل زده بسیج شدند.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ عباس صابر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وقوع سیلاب در روستای کاکرود منطقه اشکورات رودسر اظهار کرد: این حادثه چهار خانه روستایی که در بستر رودخانه قرار داشت را با خود برد و چهار مفقود به جا گذاشت.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران به ریاست استاندار در ساعات ابتدایی حادثه و برگزاری ستاد بحران در شهرستان رودسر به صورت روزانه تصریح کرد: با تاکید دکتر سالاری اداره کل بنیاد مسکن گیلان به عنوان دستگاه معین انتخاب و جهت ارائه خدمات امدادی در رادارخانه زیاز مستقر شدند.

صابر یافتن مفقودان حادثه را مهم‌ترین هدف اعضای ستاد بحران و فعالان در محل حادثه خواند و افزود:تلاش ها برای یافتن 2زن،1مرد و یک کودک ادامه دارد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان وضعیت خدمت رسانی به ساکنان این روستا را مناسب ارزیابی کرد و افزود: تمامی دستگاه های امدادرسان جهت رفع خرابی های موجود تا رسیدن به وضعیت عادی در صحنه حضور دارند.

صابر با بیان اینکه رانش های متعدد راه ارتباطی 70روستا را قطع کرده،خاطرنشان کرد: به دلیل ادامه موج رانش‌ها در این منطقه و غیرممکن بودن بهسازی جاده های این مسیر،گذرهای جایگزین بطور موقت ایجاد شده است.

وی یادآور :مشکل شبکه آب70 روستای این حوزه نیز با تلاش آب و فاضلاب روستایی در اسرع وقت مرتفع شد و هم اکنون مشکلی در آبرسانی روستاییان وجود ندارد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با اعلام اینکه در صورت تشدید رانش ها ناچار به تخلیه ساکنان منطقه خطر خواهیم بود،افزود: در پی هماهنگی های صورت گرفته با‌ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مشاوران ارشد این سازمان اقدام به بررسی ابعاد حادثه نموده اند که به زودی با اعلام نظر از سوی آنها روال فعالیت ها با جدیت هرچه تمام تر ادامه خواهد یافت.

صابر اضافه کرد: به‌رغم اینکه عمق شکاف ها،ادامه حرکات رانشی زمین و گل‌ولای انباشته عملیات امدادرسانی را با سختی مواجه کرده اما نیروهای امدادرسان به همراه تجهیزات و انواع بیل‌های مکانیکی تا رسیدن به وضعیت مطلوب و رفع بحران در منطقه استقرار دارند.

این مسئول در پایان به نظارت مستقیم استاندار گیلان و پیگیری های ایشان در رفع بحران سیلاب اشاره و تصریح کرد: همه مسئولان استان برای بهبود وضعیت کنونی در مناطق حادثه دیده آماده خدمت رسانی هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز