خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت مطرح کرد:

لزوم فرآوری، توسعه صنایع بسته‌بندی و برندسازی محصولات کشاورزی در شفت

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۵۵۴

فرماندار شفت گفت: فرآوری، توسعه صنایع بسته بندی و برند سازی محصولات کشاروزی ، ضمن جلوگیری از خام فروشی سبب افزایش ارزش افزوده و درآمد مردم خواهد شد .

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی در دیدار با کارکنان اداره جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به اینکه جهاد سازندگی یکی از یادگاری های ارزشمند حضرت امام(ره) است، گفت: امروز آن روحیه جهادی در سازمان جهاد کشاروزی ادامه دارد.

فرماندار شفت با بیان اینکه بخش قابل توجهی از سبد غذایی مردم گیلان ، بلکه کشور در این شهرستان تولید می‌شود، افزود : شفت 14 هزار و 336 هکتار اراضی شالی دارد که سالانه 41 هزار تن برنج سفید در این شهرستان تولید می‌شود .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان شفت با تولید 2 هزار و 200 تن گوشت قرمز ، 12 هزار و 500 تن شیر خام و 7هزار  تن  گوشت سفید به عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات دامی در استان محسوب می شود، افزود : فرآوری ، توسعه صنایع بسته بندی و برند سازی محصولات کشاروزی ، ضمن جلوگیری از خام فروشی سبب افزایش ارزش افزوده و درآمد مردم خواهد شد .

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه تفکر و عملکرد سنتی بدون توجه به فناوری و عدم بهره گیری از تجهیزات روز در این حوزه مانع افزایش میزان و کیفیت محصولات کشاورزی خواهد شد، افزود : مهترین اصل توسعه در هر جامعه ای آموزش است ؛ لذا آموزش جامعه هدف در کنار بهره گیری از امکانات روز سبب افزایش بهره وری و درآمد کشاورزان خواهد شد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح بوم گردی در شفت و دیگر شهرستان های گیلان تصریح کرد : دستگاه های متولی بایستی با اهتمام و جدیت و بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای هرچه بهتر اجرا شدن این طرح تلاش کنند اما از تغییر کاربری زمین های شالی و باغات چای در این شهرستان جلوگیری می شود .

محسنی در پایان بر ایجاد بسترهای لازم برای عرضه و فروش محصولات کشاورزان شفتی تاکید کرد و افزود : ایجاد بازارچه های سنتی در مسیرهای گردشگری باید پیگیری و اجرایی شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز