خبرگزاری کار ایران

امیر جانبازی عنوان کرد:

لاهیجان عروس شهرهای گیلان/شناسایی 8 نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی لاهیجان

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۷۸۶

فرماندار لاهیجان گفت: در طول 10 کیلومتر نوار ساحلی لاهیجان، هشت نقطه خطرآفرین شناسایی شده که غیر از طرح باید از نقاط خطرآفرین هم مراقبت ویژه داشته باشیم تا حوادث ناگوار رخ ندهد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، امیر جانبازی در جلسه مشترک ستاد خدمات سفر شهرستان لاهیجان و ساماندهی طرح سالم‌سازی دریا بیان کرد: با توجه به فرهنگ غنی مردم و ظرفیت‌های موجود، از لاهیجان به عنوان عروس شهرهای گیلان و مهمانپذیری مردمانش یاد می‌شود.

فرماندار لاهیجان، به حضور اعضای ستاد خدمات سفر در شهرستان اشاره کرد و افزود: چند روز آینده تعطیلاتی را پیش رو داریم که از ویژگی‌های خاصی برخوردار است زیرا مصادف با رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، سالروز قیام خونین 15 خرداد و شب‌های قدر است و یقینا میهمانانی از سراسر کشور به لاهیجان می‌آیند. بنابراین شرط میهمان‌نوازی را باید ادا کنیم و دستگاه‌های مختلف و مرتبط آمادگی لازم را داشته باشند تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

وی با توجه به اهمیت کنترل ترافیک، گفت: اداره راه و راهور در نقاط ترافیکی شهر بخصوص میدان گیل حضور ‌داشته و امکانات عبور میهمانان را فراهم کنند.

این مسئول اضافه کرد: فضای خوبی به لحاظ گردشگری، امنیتی، انتظامی، فرهنگی و... در شهرستان حاکم بوده که با توجه به فصل کشاورزی و مناظر بسیار زیبا فرصت اقامت گردشگر در شهرستان را مهیا کرده است.

جانبازی عنوان کرد: وقتی حضور نفر به لحاظ شناور در شهر و روستا بیشتر می‌شود، مصرف آب افزایش پیدا می‌کند و لذا حضور میدانی آبفار، آبفا و دستگاه های خدمات رسان در حل مشکلات بسیار مفید و موثر است.

وی گفت: با توجه به شروع طرح، هر ماه دو بار جلسه ساماندهی سواحل برگزار خواهد شد و هماهنگی‌های لازم برای حل مشکلات طرح دریا و پرداخت معوقات ناجیان به عمل آمده است. کمیته‌های نه گانه، کار را بسیار جدی دنبال کنند و به هیچ وجه اجازه ورود گردشگران به نقاط حادثه خیز را ندهند.

فرماندار لاهیجان ادامه داد: در طول 10 کیلومتر نوار ساحلی لاهیجان، هشت نقطه خطرآفرین شناسایی شده که غیر از طرح باید از نقاط خطرآفرین هم مراقبت ویژه داشته باشیم تا حوادث ناگوار رخ ندهد.

وی اظهار کرد: در داخل طرح، نیروهای پلیس، هلال‌احمر و ورزش و جوانان حضور دارند و ناجیان هم براساس ضوابط مستقر خواهند شد. باید آموزش همه ناجیان در اولویت قرار بگیرد و در فهرست پرداخت حق الزحمه باید کسانی معرفی شوند که انجام وظیفه کردند.

جانبازی، به آرزوی دیرینه مردم لاهیجان اشاره کرد و یادآور شد: فاز اول راه دسترسی لاهیجان به ساحل شامل آسفالت مسیر حسنعلیده به جیرباغ صورت گرفت و در آینده نزدیک فاز دوم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز