خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

معرفی و احیای جاذبه‌ها و فرصت‌های گردشگری آستارا در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۸۳۰

فرماندار شهرستان‌مرزی بندر آستارا گفت: معرفی و احیای جاذبه ها و فرصت های گردشگری این شهرستان در اولویت برنامه ریزی ها قرار دارد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در همایش تخصصی واکاوی فرهنگ دریایی کرانه‌جنوبی دریای‌خزر بیان کرد: با احیای فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری آستارا تحولات مهمی در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی بویژه اشتغالزایی رقم خواهد خورد.

وی یادآور شد: برگزاری همایش‌های تخصصی با موضوعات مختلف و متنوع گردشگری منطقه تاثیر به‌سزایی در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های آستارا در این بخش دارد و می‌تواند ضمن تبیین شرایط، فرهنگ و تاریخ و هویت فرهنگی موجب تقویت انسجام اجتماعی و رونق اقتصاد گردشگری شود.

وی در این نشست با بیان اینکه فرهنگ دریایی موضوع بسیار خوبی بوده که مورد فراموشی قرار گرفته، اظهار کرد: فرهنگ دریایی یک جاذبه گردشگری است که می‌تواند اتفاقات خوبی را در حوزه گردشگری شهرستان رقم بزند.

رنجکش با اشاره به اینکه همایش‌های تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان روی شهرستان آستارا متمرکز شده، تصریح کرد: برگزاری همایش‌های تخصصی در این شهرستان در برندسازی شهرستان آستارا و جذب سرمایه‌گذاران و گردشگری می تواند نقش تاثیر گذاری ایفا کند.

وی اظهار کرد: زنجیره خدمات گردشگری در آستارا کامل نیست و به دلیل فعالیت جزیره ای سازمان های دولتی و خصوصی، گردشگران به صورت هدفمند از خدمات این حوزه بهره‌مند نمی‌شوند که باید در این راستا حوزه‌های مختلف همکاری و همراهی در اجرای هدف مشترک داشته باشند.

رنجکش ادامه داد: به منظور معرفی گیاهان دارویی آستارا نظیر گل گاوزبان در اواخر خردادماه امسال جشنواره ملی گیاهان دارویی با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در این شهرستان برگزار خواهد شد و سایت موزه گیاهان دارویی نیز در پارک جنگلی بی بی یانلوی آستارا به زودی راه اندازی خواهد شد.

فرماندار بندر آستارا گفت: احیای بامهای سفالی این شهر با اجرای طرح‌های بوم گردی پیگیری می‌شود و تحقق آن مشاغلی نظیر سفال‌پزی را رونق خواهد داد. آستارا به شهر بام‌های سفالی مشهور است اما استفاده از سفال در بام خانه‌های آن منسوخ شده و طرح‌های بوم گردی در احیای آن موثر خواهد بود.

نشست تخصصی واکاوی فرهنگ دریایی کرانه‌های جنوبی خزر، به‌مناسبت هفته بزرگداشت میراث فرهنگی با حضور معاونان گردشگری و میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و استادان دانشگاه، صاحب‌نظران و علاقه‌مندانی از استان‌های مختلف در سالن شهرداری بندر آستارا برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز