خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود؛

برگزاری آزمون نظام مهندسی 20 و 21 اردیبهشت در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۳۳۹

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و توسعه فناوری های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان از برگزاری آزمون نظام مهندسی در روزهای 20 و 21 اردیبهشت ماه در استان گیلان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حمیدرضا موسوی عربانی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و توسعه فناوری های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان  گفت : وزارت راه و شهرسازی در اجرای مواد 5، 11 ، 12، 26 و 28 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با همکاری شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی معماری و عمران بخشهای ( طراحی ، نظارت و اجرا ) ، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی( طراحی و نظارت) ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک برای دریافت پروانه اشتغال بکار مهندسی پایه 3 در تاریخ های 20 و 21 اردیبهشت ماه 1397 بطور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار می کند.

وی افزود :  مجموع کل شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان 5980 نفر میباشد که از این تعداد 1339 نفر داوطلب زن و 4641 نفر داوطلب مرد است که در دو نوبت صبح و عصر در تاریخ های 20/2/97 و 21/2/97 در سه حوزه شهرستان رشت(دانشگاه گیلان)، شهرستان لنگرود (دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود) و شهرستان تالش (دانشگاه آزاد اسلامی تالش)  برگزار می شود.

وی رعایت نکات ذیل جهت شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان را الزامی قلمداد کرد :

1 -  کارت شناسایی آزمون روی وب سایت آزمون‌ها به نشانی (www.inbr.ir) ارائه می‌شود که هر یک از داوطلبان با وارد کردن مشخصات مربوطه می‌توانند پرینت کارت شناسایی آزمون خود را تهیه کنند.

2-داوطلبین شرکت در آزمون اردیبهشت‌ماه 97 مطابق با راهنمای شرکت در آزمون،  در  صورتی  که  در  روز  آزمون کارت شناسایی آزمون و کارت عضویت سازمان  استان  و  یا  کارت  شناسایی  معتبر  عکسدار  را  به  همراه نداشته باشند، حتی با ارائه تأییدیه ثبت نام مجاز به شرکت در جلسه آزمون نیستند.

3- درهای ورود به جلسه آزمون صبح، ساعت 8:00 و آزمون بعد از ظهر ساعت 14 بسته خواهد شد. لذا کلیه داوطلبان بایدقبل از بسته شدن درهای ورودی، در محل حوزه امتحانی ذیربط حاضر باشند. هر گونه تأخیر در ورود به جلسه غیبت تلقیشده و از شرکت داوطلب در آزمون بعد از ساعت شروع آزمون ممانعت خواهد شد.

4- رد و بدل کردن هرگونه یادداشت ، جزوه ، کتاب و ماشین حساب توسط داوطلبان در جلسه آزمون اکیداً ممنوع است.

5- استفاده از کتاب و جزوه در جلسه آزمون مجاز می باشد، ولی امانت گرفتن جزوه و کتاب وگرفتن هر نوع یادداشت ازسایر داوطلبان در محل آزمون اکیداً ممنوع می باشد و در صورت مشاهده موارد مذکور، ضمن ثبت در صورتجلسه ثبتتخلف، پاسخنامه مربوطه تصحیح نخواهد شد.

6- همراه داشتن هرگونه تلفن همراه، رایانه کیفی ( (laptop ،تبلت، ماشینهای حسابهای مهندسی دارای قابلیت استفاده از سیم کارت و تلفن یا حافظه جانبی ، ساعتهای هوشمند ،دوربین عکاسی و سایر وسایل الکترونیکی با عملکرد مشابه در جلسهآزمون اکیداً ممنوع بوده و در صورت مشاهده ضمن ثبت در صورتجلسه ثبت تخلف، پاسخنامه داوطلب تصحیح نخواهد شد.

7- استفاده از سرویسهای بهداشتی و یا خروج از محل آزمون و ترک صندلی تحت هر عنوان ممنوع بوده و به منزله خاتمهآزمون داوطلب میباشد.

8-استفاده از میز نور، شیشه، کاربن و سایر وسایل مشابه در جلسه آزمون طراحی معماری ممنوع بوده و جزء مصادیق تخلف محسوب می گردد.

9 – به استناد دستورالعمل نحوهی رسیدگی به تخلفات داوطلبان آزمون های صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی، چنانچه مصادیق تقلب و تخلف مطابق مفاد دستورالعمل مذکور برای داوطلبی محرز شود و یا توسط عوامل اجرائی صورتجلسه ثبت تخلف تنظیم گردد، برابر ضوابط ضمن ابطال نتیجه آزمون مورد نظر، محرومیت از آزمون های آتی از یک تا ده دوره آزمون به شرح ذیل منظور خواهد شد.

الف-حداقل دوره محرومیت برای موارد تخلف ناشی از استفاده از وسایل الکترونیکی غیر مجاز نظیر دوربین، تلفن همراه، تبلت، لب تاپ، ساعت هوشمند و … و تخلفهای سازماندهی شده گروهی، محرومیت از شرکت در ۵ دوره آتی آزمون های ورود به حرفه خواهد بود.

ب-حداقل دوره محرومیت برای خارج نمودن اوراق امتحانی و رد و بدل کردن پاسخنامه، محرومیت از شرکت از ۳ دوره آتی آزمون های ورود به حرفه خواهد بود.

ج-برای سایر مصادیق تخلف، شامل محرومیت از شرکت در یک دوره آزمون های آتی ورود به حرفه خواهد.

10- هر گونه تبادل اطلاعات، ایجاد مزاحمت برای سایرین، ایجاد بی نظمی در جلسه آزمون، خارج کردن پاسخنامه و دفترچه های سؤالات و ... طبق آئین نامه داخلی برگزاری آزمونها به عنوان تخلف محسوب شده و با متخلفان مطابق با ضوابط ومقررات برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز