خبرگزاری کار ایران

رضا مسرور خبرداد:

تغییر فعالیت 10 وارد کننده کالاهای خارجی به تولید کننده در منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۴۰۴

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از تغییر فعالیت 10 واردکننده کالاهای خارجی منطقه به تولید کننده در سال گذشته خبر داد .

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، رضا مسرور با اشاره به تعیین سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر انقلاب، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی موفق شد سال گذشته 10 شرکت وارد کننده در حوزه کالای همراه مسافر منطقه را با ارائه مشاوره و مشوق‌هایی به تولید کننده محصولی که وارد می کردند تبدیل کند و هم اکنون این ده شرکت در غرفه های خود، واقع در مجتمع های تجاری منطقه، تولیدات خود را که در زمینه پوشاک، کالای خواب و محصولات آرایشی- بهداشتی است، عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه استراتژی ترغیب واردکنندگان کالای با کیفیت خارجی به تولید آن محصول در داخل کشور از سوی این سازمان در سال‌جاری با قدرت و جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد، افزود: برای ایجاد انگیزه و ترغیب این شرکت‌ها، به تغییر رویکرد خود، سازمان منطقه آزاد انزلی معافیت‌های کامل بخش ورود مواد اولیه، تولید محصول و عرضه آن در بخش مسافری منطقه را برای این شرکت‌ها در نظر می‌گیرد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی به تشریح اثرات مثبتی که این تغییر رویکرد می‌تواند در اقتصاد ملی داشته باشد پرداخت و گفت: ایجاد اشتغال مولد، حمایت از کالا و نیروی کار ایرانی و عملیاتی سازی اهداف تأسیس مناطق آزاد از مهمترین نتایج این تغییر رویکرد واردکننده به تولید کننده خواهد بود، موضوعی که در سال گذشته با اجرای این تغییر منجر به اشتغالزایی مستقیم برای بیش از 200 نفر شد.

وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت اینکه، مصرف کننده‌ای که قبلا از غرفه این واردکننده، محصولی را خریداری می‌کند، اشتیاق بیشتری برای خرید همان محصول تولیدی در داخل کشور خود و منطقه آزاد انزلی خواهد داشت، در نتیجه اثر گذاری مثبت بر ذائقه مشتری ایرانی از دیگر دستاوردهای این تغییر خواهد بود.

گفتنی است؛ هم اکنون در 122 کارخانه و واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد انزلی برای حدود 3200 نفر شغل مستقیم بوجود آمده و طی سه سال گذشته 62 واحد تولیدی راکد و غیر فعال به چرخه تولید و اشتغال کشور بازگردانده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز