خبرگزاری کار ایران

تشکیل مجمع سلامت در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۳۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: در راستای اجتماعی شدن مقوله سلامت و مشارکت آحاد مردم برای ارتقای سلامت در جامعه، بزودی مجمع سلامت در همه شهرستان های گیلان، تشکیل می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اجتماعی شدن سلامت در جامعه را به عنوان یکی از طرح های ارتقای اطلاعات و دانش عمومی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان گیلان در سال ۹۷ برشمرد و تاکید کرد: استقرار این مهم با همکاری مسولان استانی و شهرستانی در قالب مجمع سلامت استانی و شهرستانی و در راستای خدمت به مردم، اجرایی می شود .

 یوسف زاده چابک، تصریح کرد: تشکیل کانون های سلامت محله به عنوان یکی از طرح های جامعه محور کردن مقوله سلامت در زمینه افزایش سطح سواد جامعه و دغدغه مند کردن خانواده ها پیرامون پیگیری سلامتی خودشان است.

وی، خاطر نشان کرد: همان گونه که در روستاها، خانه های بهداشت با بررسی های دوره ای و منظم در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها، بخصوص بیماری های غیر واگیر فعال هستند، در شهر ها هم کانون های سلامت در محلات می توانند در این مسیر، نقش آفرینی ویژه و حائز اهمیتی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: اجتماعی شدن مقوله سلامت، نیازمند یک بسیج همگانی است. نیازمند آگاهی مردم با موضوع خود مراقبتی و اهمیت آن در پیشگیری و ابتلا از بیماری هاست. در این زمینه با مسئولان استانی، رایزنی‌های لازم انجام و نشست های متعدد برگزار شده است و خوشبختانه دغدغه سلامت و حمایت برای اجرای این طرح در استان وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر، با حمایت مسئولان شهرستان آستارا، نخستین مجمع سلامت گیلان جهت جلب مشارکت سازماندهی شده تمام آحاد مردم برای ارتقای سلامت، در آستارا تشکیل شده است.

 یوسف زاده، تاکید کرد: امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به منظور، ارتقای همه جانبه سلامت در خانواده‌ها و محلات، به دنبال جذب مشارکت موثر و کارآمد مردم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز