خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان:

مشکل اصلی محور چمخاله – رودسر ارزیابی و آزادسازی زمین‌های مجاور آن است

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۹۴۳

باهدف هماهنگی وتعامل فی مابین راه وشهرسازی گیلان با فرمانداری رودسر نشست مشترکی با حضور مدیران این دو دستگاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رودسر، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جلسه بررسی مشکلات شهرستان رودسرکه در محل فرمانداری این شهر برگزار شد اظهار داشت : در شهرستان رودسر ۱۵۹ روستای زیر ۲۰ خانوار ، ۴۱ روستای بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار و ۱۰ روستای بالای ۵۰ خانوار فاقد آسفالت وجود دارد که اولویت با آسفالت راه های روستایی بالای ۵۰ خانوار است.

وی افزود: شهرستان رودسر ۴۸۱ آبادی دارد که طول راه‌های روستایی آن بالغ بر۸۲۷.۵۵ کیلومتر می باشد و از این مجموع ۳۸۱.۷۶ کیلومتر آن معادل ۴۸ درصد از آسفالت برخوردار است.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به مناطق روستایی، تصریح کرد: در گیلان با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به طبع تنوع فرآورده های کشاورزی، مساله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل ونقل هرچه سریع‌تر ، آسان‌تر و در عین حال ارزانترین فرآورده‌ها به بازار مصرف، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ذهنی مسئولین استان است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به پروژه‌های مهم شهرستان رودسرو مشکل تامین مصالح آسفالتی گفت: در بخش راه‌های اصلی وفرعی ۲۲ کیلومتر از محل اعتبارات ملی و۸ کیلومتر از محل اعتبارات استانی در دست برنامه ریزی است.

وی کمر بندی رحیم آباد به طول ۴کیلومتر، محور چمخاله -رودسر، پل بزرگ شلمانرود، محور زیاز به طول ۱۴ کیلومتر و تقاطع کلاچای را از جمله مهم‌ترین پروژه های رودسر عنوان کردوگفت: ۷ کیلومتراز محور زیاز انجام شده ومابقی در دست برنامه‌ریزی است و تقاطع کلاچای نیز با پیشرفت خوبی در حال اجرا است.

علی خاوری با اشاره به وجود کارخانه آسفالت دیلمان گفت: متاسفانه ۲۴۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان‌های رودسر وسیاهکل که منبعث از کارخانه آسفالت دیلمان هستند از وضعیت سوددهی خارج شده که با توجه به شرایط مالی سخت، مشکلاتی در این حوزه رقم زده است.

مدیر کل راه وشهرسازی گیلان مشکل اصلی محور چمخاله – رودسر را ارزیابی و آزادسازی زمین‌های مجاور آن برشمرد وتصریح کرد: آزاد سازی این محور که بخشی از آن در شهرستان لنگرودبوده با همکاری نماینده محترم این شهرستان وهمکاری مردم  منطقه  انجام شده و در بخش دوم که ۱۶ کیلومتر است لازم است فاز به فاز انجام شود ونیازمند همکاری مردم هستیم تا انشاء الله با آزاد سازی زمین‌های مجاور و در اختیار گرفتن عرصه، عملیات اجرایی آن آغاز شود ضمن اینکه در سال جاری برای این پروژه ۶۱۰ میلیون تومان اعتبار درنظرگرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز