خبرگزاری کار ایران

با حضورخاوری و مدیران شهرداری رشت؛

جلسه بررسی پروژه‌های بهسازی و باز آفرینی شهری رشت برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۹۹۶

با هدف بررسی و پیگیری طرح های باز آفرینی شهری پایدار رشت، جلسه مشترک شهرداری رشت با مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران مربوطه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه بهسازی و باز آفرینی شهری رشت با هدف توانمندسازی اقتصادی و اولویت مدیریت در بافت های ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی با حضور خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و مدیران مربوطه در دفتر شهردار رشت تشکیل شد.

در این جلسه بر لزوم اجرایی‌شدن مصوبات قبلی و پیشگیری از گسترش محدوده‌ها و محله‌های نابسامان شهری، تحقق ارتقای فرهنگ‌شهروندی،ارتقای کیفیت و پایداری ساخت‌وسازها، بهبود وضعیت اجتماعی ساکنان و  ایجاد فرصت‌های شغلی، حفاظت پایدار و احیای میراث فرهنگی و تاریخی، تحقق سبک زندگی پایدار در اقدامات احیاء بهسازی و نوسازی شهری تاکید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در این جلسه با اشاره به اهمیت مشارکت همگانی گفت: امروزه بازآفرینی شهری در شهرها صرفا توسط شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست و برای‌موفقیت و رسیدن به اهداف بزرگ تمام دستگاه‌های اجرایی باید درامر توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی همکاری لازم را انجام دهند.

وی افزود:طرح بازآفرینی شهری پایدار یکی از راهکارهای بسیارمطلوب برای توانمندسازی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ساماندهی کالبدی- زیرساختی و پیشگیری از گسترش بافت‌های نابسامان شهری است که هدف غایی آن بهبود کیفیت زندگی، بازیابی هویت شهری، حکمروایی خوب شهری و جلوگیری از محرومیت ها و فقر شهری است.

در این جلسه پس از بحث و توافق درخصوص چگونگی اجرای پروژه های ابلاغی، اجرای 12 پروژه با اعتباری حدود 110 میلیارد ریال در محلات هدف در برنامه راه وشهرسازی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز