خبرگزاری کار ایران

تفاهم نامه ارتقای سلامت عمومی شهروندان بین شهرداری رشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۰۸۶

در بیستمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت تفاهم نامه ارتقای سلامت عمومی شهروندان به امضا رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، تفاهم نامه ارتقای سلامت عمومی شهروندان بین شهرداری رشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر امروز در بیستمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا به امضا رسید.

در قالب این تفاهم‌نامه یکی از سراهای محلات رشت برای آموزش بهداشت عمومی با استفاده از تجارب پزشکان اختصاص یافت.
 
فاضلاب بیمارستان ها یکی از پنج منبع آلوده کننده رودخانه‌ها

شهردار رشت در این جلسه با اشاره به اینکه این تفاهم نامه در چارچوب حوزه عمومی پیشگیری و درمان است گفت: تمام شهرداری ها در عرصه جهانی به حوزه سلامت می پردازند و وظیفه مدار هستند.

 نصرتی با بیان اینکه با اصلاح قوانین، بسیاری از حوزه‌ها از وظایف شهرداری‌ها جدا شده است تصریح کرد: شهرداری‌ها مسئول تخصصی حوزه درمان و سلامت نیستند و این یک نقطه ضعف در قوانین موجود است ولی در حوزه عمومی درمان و سلامت شهرداری ها وظیفه مدار هستند.

وی ابراز کرد: ۱۵ سال گذشته موضوع سلامت وارد اساسنامه سازمان‌های فرهنگی شد و موقعیت مناسبی است که در تمامی خانه‌های فرهنگ و فرهنگسراها موضوع سلامت را پررنگ کنیم.

شهردار رشت فاضلاب بیمارستان‌ها را یکی از پنج منبع آلوده کننده رودخانه های زرجوب و گوهررود برشمرد و گفت: ان شاء الله با راه اندازی تصفیه خانه بیمارستان های رشت این مشکل برطرف شود.

نصرتی با بیان اینکه قرار است حل مشکل رودخانه‌ها به صورت متمرکز برطرف شود تاکید کرد: با صحبت ‌های انجام شده با استاندار گیلان و آقای نوبخت در یک ماه گذشته مقرر شد حوزه مدیریت شهری، شهرداری و شورای شهر متولی رودخانه های رشت باشد.

راه اندازی  درمانگاه بیماران هموفیلی در آینده نزدیک

فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار کرد: ان شاءالله در بودجه سال ۹۷ شهرداری و شورا در راستای تقویت حوزه سلامت شهروندان گام خوبی برداریم.

شیرزاد با اشاره به اینکه سهم اختصاص یافته از ۵۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس جمهور به دانشگاه علوم پزشکی گیلان بسیار ناچیز بود بیان کرد: دو دستگاه سهم خود را از این مصوبه دریافت کردند و آن را صرف بدهی های خود کردند که موجب ناراحتی مردم شد و این موضوع دیگر تکرار نشود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت از راه‌اندازی درمانگاه بیماران هموفیلی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مراحل ساخت این درمانگاه پیشرفت خوبی دارد و ان شاالله با راه اندازی درمانگاه ها با مشارکت شهرداری،دانشگاه علوم پزشکی و خیرین سلامت افزایش یابد.

شیرزاد مردم رشت و گیلان را مردمی مظلوم عنوان کرد و گفت: موضوع سلامت یکی از مباحثی است که مردم در مورد مشکلات آن به ما نمایندگان مراجعه می کنند و پزشک متخصص در گیلان کم نداریم و پزشکان گیلانی در کشور سرآمد هستند./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز