خبرگزاری کار ایران

علوی در نوزدهمین جلسه شورای شهر رشت تاکید کرد:

بحران مالی، زنگ خطری برای شهرداری رشت/ مسئولان ارشد استان کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۸۸۴

رئیس شورا ی شهر رشت گفت: در حال حاضر مظلوم‌ترین دستگاه خدماتی در رشت، شهرداری است. حساب‌های شهرداری با صدور احکام قضایی مرتب مسدود می شود و بنده بارها به مسئولان ارشد استان و مسئولان قضایی تاکید کرد‌م با این مشکلات نمی‌توان شهر را اداره کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس شورا خواستار ورود مستقیم استاندار برای حل مشکلات شهرداری رشت شد. همچنین طرح تحقیق و تفحص از سازمان فرهنگی شهرداری تقدیم صحن شورا شد.

ارائه راهکارهایی برای توسعه کمی و کیفی فضای سبز شهری، نامگذاری خیابانی به نام آیت الله رفسنجانی و... از دیگر موارد مطرح شده در نوزدهمین جلسه شورای شهر رشت بود.

در این جلسه، رئیس شورا به مشکلات عدیده مالی شهرداری و بویژه صدور محکومیت‌های قضایی شهرداری اشاره و ابراز کرد: چنین دغدغه‌هایی اجازه برنامه‌ریزی برای کارهای اساسی را به مدیران شهرداری نمی‌دهد و آرامش خاطر را برای رسیدگی به مشکلات برای مدیریت شهری و شورا از بین برده است.

وی ابراز کرد: از همین تریبون استفاده کرده و از استاندار درخواست دارم شخصا ورود کرده و برای حل مشکلات مرکز استان اقدام اساسی کند.

علوی تاکید کرد: مدیریت شهری و شورا اجازه نمی‌دهد این مشکلات تبدیل به بحران شود اما به حق نیست که شهرداری زیر بار مشکلات خم شود و هیچ نهادی به آن کمک نکند. به عنوان رئیس شورا تاکید دارم اگر این رویه تداوم داشته باشد، معلوم نیست شهرداری از کدام منبع مالی باید طلب طلبکاران را بپردازد و غرامت بدهد. هرچند رای‌های صادره دستگاه قضا به عدل است، اما حقوق شهر و شهروندان ایجاب می کند برای تک تک لحظات برنامه‌ریزی کنیم.

علوی تاکید کرد: شرایط فعلی شهرداری، زنگ خطری است و اگر لازم است باید تمام مدیران پیشین شهرداری را احضار و پاسخ دهند چگونه است که ملکی که.۲۰ سال پیش توسط شهرداری بدون اجازه مالک تصرف شده، اکنون بابد غرامت آن پرداخت شود!

رئیس شورا تاکید کرد: پیشانی استان با اینهمه مشکل، آینده سختی پیش رو دارد. و پرسنل شهرداری نیز با این روند در زندگی دچار مشکلات مالی هستند.

وی خطاب به اعضای شورا اظهار کرد: همه ما برای حضور خود در شورای پنجم رسالتی را تعریف کرده ایم و اگر قرار است کار بزرگی نماییم، باید گام های بزرگی برداریم.

علوی در بخش دیگری از نطق خود، بیکاری و درخواست اشتغال را از جمله مهمترین مراجعات مردمی به شورا خواند و ابراز کرد: ایجاد اشتغال وظیفه تک تک مدیران استان است. و ایجاد اشتغال مستلزم ایجاد زیر ساخت های گردشگری، تسهیل شرایط ورود سرمایه گذار و رونق بخشی به حوزه ساخت و ساز با تسهیل قوانین است.

وی از تلاش برای دیدار اعضای شورا با نمایندگان مردم در شهرستان رشت در مجلس خبر داد و افزود: امیدوارم این دیدار هفته آتی محقق شده و بتوانیم مشکلات رشت را به کمک نماینده های استان رفع نماییم.

علوی در پایان سخنان خود، مناسبت های هفته از جمله سالروز تولد شیون فومنی، سال نوی مسیحی و روز کاهش بلایای طبیعی را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد، بلا و بویژه زلزله از این کشور دور شود.

رئیس شورا همچنین ۸دی و سالروز بصیرت و بیداری مردم گیلان را هم یادآور شد و تاکید کرد: مردم گیلان با ذهن بیدار در مقابل اجانب ایستاده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز