خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون گیلان مطرح کرد:

اهدای سالانه 75 هزار واحد خون در گیلان/ گیلانیان امسال 16 درصد بیشتر خون اهدا کردند

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۴۴۵

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: در هشت ماه نخست امسال افراد 58 هزار و 267 نفر خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از رشت،احمد مرادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 69 هزار و 108 نفر طی هشت ماه گذشته به پایگاه های انتقال خون گیلان مراجعه کردند، اظهار کرد: از این افراد 58 هزار و 267 نفر خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه 55 هزار و 712 نفر از اهدا کنندگان خون مرد و 2 هزار و 555 نفر زن هستند، افزود: 10 هزار و 220 نفر از این افراد برای نخستین بار خون اهدا کردند.

وی با بیان اینکه 31 هزار و 972 نفر اهداکننده مستمر و 16 هزار و 75 نفر اهدا کننده باسابقه هستند،گفت: خون های اهدا شده در 30 بیمارستان و مراکز درمانی دولتی و خصوصی گیلان به بیماران تزریق شد.

مرادی یادآور شد: نیکوکاران گیلانی سالانه حدود 75 هزار واحد خون در گیلان اهدا می کنند، از این خون های اهدایی بیش از 200 هزار واحد فرآورده خونی تولید و در بیمارستان ها و مراکز درمانی گیلان توزیع می شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان تصریح کرد: گیلان به علت گردشگر پذیربودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده های خونی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز