خبرگزاری کار ایران

در افق کوتاه مدت ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد؛

افزایش خودروهای عمومی در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۸۶۳

مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت گفت: در افق کوتاه مدت ۱۴۰۰ راه اندازی ۱۳ خط اتوبوس ، شش خط مینی بوس و ۳ خط ویژه در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت در هشتمین جلسه کمیسیون ترافیک شورای رشت اظهار کرد: با توجه به اینکه  تمامی شهرهای کشور به دنبال جذب اعتبار در اجرای طرح جامع خود هستند ما نیز باید در این زمینه بیشتر مانور بدهیم.

مهدی جهانگیر افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک  شهرهایی که دارای جمعیت کمتر از یک میلیون نفر هستند اجازه راه اندازی حمل و نقل ریلی ندارند .
 
وی با بیان اینکه مباحث حمل و نقل  بر اساس  مطالعات سفر  راه اندازی می شوند گفت: طی دو مرحله به وزارت کشور رفتیم و مجددا به ما اجازه داده اند تا مدل های سفر خود را بازنگری کنیم.

جهانگیر با اشاره به تفکیک مطالعات جامع حمل و نقل شهرداری رشت بیان کرد: در افق  کوتاه مدت ۱۴۰۰ راه اندازی ۱۳ خط اتوبوس ، شش خط مینی بوس و ۳ خط ویژه در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده است.

مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت تصریح کرد: همچنین در قسمت بازگشایی معابر رشت هم سه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عنوان شده و طی آن مسیرهایی که مشکل بیشتری دارند زودتر بازگشایی خواهند شد.

وی بازگشایی معابر را تیغ دو لبه دانست و گفت: این نگرش در وزارت کشور مطرح است و معتقدند بازگشایی ها نیازمند هزینه های فراوان تملک است .
 
جهانگیر بیان کرد: افق میان مدت از سال ۱۴۰۵ آغاز می شود و در این دوره قرار بود ۱۰ خط اتوبوس و پنج خط مینی بوس به شهر اضافه می شود .

وی گفت: همچنین در این مدت راه اندازی خط انبوه بر و اتوبوس تندرو نیز مد نظر بود که در مصوبه ارسالی شورای عالی راه اندازی انبوه بر حذف شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز