خبرگزاری کار ایران

باحضور فرماندار لاهیجان برگزار شد؛

همایش مصون‌سازی و پایداری در حوزه صنعت و تجارت شرق گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۵۲۱

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل همایش مصون‌سازی و پایداری در حوزه صنعت و تجارت شرق گیلان در محل اتاق اصناف شهرستان لاهیجان برگزار شد.

به گزارش‌ایلنا از لاهیجان، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل همایش‌مصون‌سازی و پایداری در حوزه صنعت و تجارت شرق گیلان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل، فرماندارشهرستان، حراست سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، رئیس آموزش ، روسای ادارات و هیات رئیسه اتاق اصناف شرق گیلان در محل اتاق اصناف شهرستان لاهیجان برگزار شد.

فرماندار لاهیجان در این همایش گفت: نباید مبحث پدافند غیرعامل به یک هفته منتهی شود بلکه به دلیل اهمیت آن می بایست استمرار پیدا کند چرا که امروزه یکی از مهمترین مباحث پدافند غیرعامل است.

محمد احمدی با تاکید بر شناسایی نقاط ضعف و تقویت آن در موضوع پدافند غیر عامل، اظهار داشت: امروز دشمن نسخه های جدیدی از کینه ورزی را در دستور کار قرار داده که در این میان، نقش شناخت و آگاهی مردم در عرصه های مختلف، خیلی مهم است و باید فراگیر شود.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیا مولفه های قدرت تغییر پیدا کرده است و یکی از این مولفه ها سیاست است، اضافه کرد: مولفه سیاسی یکی از مباحث بسیار قوی در بحث قدرتمندی است، از دیگر مولفه های قدرت، مباحث اطلاعاتی است که امروزه بسیاری از بیگانگان در تلاشند تا اطلاعات آماری به خصوص اطلاعات محرمانه یک کشور را به دست آورده و از آن به شیوه های مختلف بهره‌برداری کنند.

احمدی با بیان اینکه مولفه دیگر قدرت، دیپلماسی است، خاطرنشان کرد: دولت به دیپلماسی و مذاکره اعتقاد دارد و تاکنون از مولفه مذاکره ، امتیازهای زیادی بدست آورده است، در این موضوع می توان به برجام اشاره کرد که یکی از مثال های فاخر در مولفه دیپلماسی است که بازهم با قدرت در رابطه با آن ایستاده ایم و بنا به فرموده مقام معظم رهبری کوچکترین نشانه ای از عقب نشینی ایران در این دیپلماسی نمی بینیم و تا زمانی بر این توافق پایبند خواهیم بود که ذره ای از منافع کشور به خطر نیافتد.


نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان گفت: اما از مهمترین مولفه های قدرت، قدرت اقتصادی و قدرت علمی است، بعد از انقلاب اسلامی در حوزه علمی اقدامات قابل مشاهده ای انجام شده و به موفقیت های فراوانی دست یافته ایم.

وی اظهار داشت: وقتی دشمن در برابر دیپلماسی، سیاست، علم و ... کشور عزیزمان درمانده می ماند اقتصاد را نشانه گرفته و سعی می کند تا معیشت مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد که یکی از راه های مقابله با کینه و سنگ اندازی‌های اقتصادی دشمن، بحث اقتصاد مقاومتی است که بار ها توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است.

احمدی با تاکید دوباره بر اینکه در جهان امروز مولفه های سنتی قدرت تغییر کرده است، ادامه داد:  به همین دلیل مقام معظم رهبری، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند تا به مقاوم سازی اقتصادی در حوزه های داخلی کمک شود.

احمدی تصریح کرد: دولت ، نقشه راه اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و همه تلاش خویش را در موضوع اقتصاد بکار گرفته شده است.

فرماندار لاهیجان با اشاره به اهداف پدافند غیر عامل و تقویت مسائل زیرساختی شهرستان متذکر شد: باید بتوانیم موضوع دوگانه سوزی در خودروها و نانوایی ها را برطرف و نانوایی ها را تشویق به این کار کنیم و از سوی دیگر، راه های دسترسی و جایگاه های سوخت رسانی برای روزهای بحران ها را هموار نماییم.

همایش مصون‌سازی و پایداری در حوزه صنعت و تجارت شرق گیلان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز