خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت در بازدید از کارخانه چای سپیدرود:

دستیابی به بازارهای خارجی از موفقیت‌های صنعت چای استان خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۲۱۸

فرماندار رشت در بازدید از کارخانه چای سپیدرود گفت: دستیابی به بازارهای خارجی از موفقیت‌های صنعت چای استان خواهد بود.

به گزارش ایلنا از رشت، فرماندار شهرستان رشت در بازدید از راه‌اندازی مجدد کارخانه چای بزرگ سپیدرود این شهرستان گفت: این کارخانه بزرگترین کارخانه چای دولتی از نظر ظرفیت تولید است که متاسفانه 15 سال تعطیل بوده است.

شفقی افزود: خوشحالیم امروز این کارخانه با همت تعاون روستایی, اتحادیه چای استان باردیگر راه اندازی شد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه  این کارخانه در سال 75 تن ظرفیت تولید دارد، خاطرنشان کرد: روزانه 5 تن برگ سبز چای وارد این کارخانه می‌شود و توانسته است برای 50 نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد کند.

وی افزود:  وضعیت جاده روستای کلش طالشان که به این کارخانه منتهی میشود در حال حاضر نامناسب است و سعی بر این داریم تا در آینده نزدیک آسفالت آن را انجام دهیم تا مردم روستا و کسانی که در کارخانه مشغول هستند از این نعمت بهرمند شوند.

فرماندار رشت با بیان اینکه باید  حمایت از کارخانجات چای می‌توانیم بستر مناسبی در عرصه تولید و اشتعال ایجاد کنیم، یادآور شد: ایجاد بازارهای عرضه در کشورهای همسایه نشان دهنده این است که ما باید در عرصه تجارت خارجی مدیریت زنجیره ای داشته باشیم که متاسفانه شاهد مدیریت جزیره ای هستیم .

شفقی خاطرنشان کرد : از فرصتهای موجود در عرصه صنعت چای می توانیم از ظرفیتهای شهرهای گمرکی مانند استارا و انزلی بهرمند شویم .

وی افزود: زمانی می‌توانیم از فعالیت افتصادی صنعت چای بهرمند شویم که بتوانیم به بازارهای خارجی دست پیدا کنیم .

وی گفت : حمایت‌های داخلی دکتر نوبخت و استاندار گیلان از چای استان بسیار تاثیر گذار بوده است و اکنون همت کارخانه داران و کشاورزان را مطلبد تا محصولات خود را به شهرها و استانه و همچنین کشورهای دنیا صادر کنند.

وی افزود: تمام تلاش و همت خود را در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید به کار خواهد بست.

 دستیابی به بازارهای خارجی از موفقیت‌های صنعت چای استان خواهد بود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز